stinalill

Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Snurre blommor på rad....

Av Stina - 28 november 2008 19:04

Så - nu var denna löpare färdig.... Samma mönster som tidigare, men endast en "rad" och endast två färger. Var tvungen att prova det - och jag är någolunda nöjd. Som synes på den översta bilden, har jag quiltat med guldtråd runt varje "snurra". Men visst - jag kunde ha tagit två lite mer kontrasterande tyger. Då hade ju snurrorna blivit synligare. Det är faktiskt rätt kul, när jobbet är avslutat och jag kan se resultatet....


Jo Erik - du funderar över julen... Först antar jag, att det blir ett besök i Gävle till Prebens födelsedag. Skulle väl tro, att han är hemma då.... Sen hade jag nog tänkt mig till Bennarby på julafton - om det är okej för er?? Och sen fortsätter jag till Glädjen på juldagen. Det kanske blir en lite svårare jul för dig i år Erik - din första jul som föräldralös..... :I Antar ändå att ni syskon med familjer kommer att träffas som vanligt på julafton? Hemma i Bennarby eller hos Malin?? Vi kan höras vidare. Det är trevligt med julen, om alla bara kunde kasta sina dåliga samveten överbord..... Jag lär i alla fall inte orka handla mycket till julklappar i år.... Bara så ni vet....


Har ett nytt symönster i huvét, som jag skulle vilja prova. Funderar på om jag försöker skjuta undan flytten ? Jag syr och syr för att slippa ta itu med fler flyttkartonger.... Bävar - men försöker intala mig, att jag har ju faktiskt två månader på mig - tills jag ska vara ur den här lägenheten. Det fixar sig. Det brukar lösa sig vartefter. Jag kommer att få hjälp med sån´t jag inte klarar själv. Lita på att det ordnar sig Stina..... Den dagen, den sorgen....


Men jag ser fram emot, att träffa er alla!! Och jag önskar mig bara en trevlig kväll - äta lite - inte mycket!! - och kanske spela lite spel..... Jag tror att vi måste dra ner på allt överflöd i juletider. Det är egentligen så onödigt, att handla, handla och stressa, stressa. Vi vet ju, att vi tycker om varandra - några paket bevisar inget.....

 
 
Ingen bild

Ann-Louise

28 november 2008 23:07

Hej! Var tvungen att titta in en sväng innan jag går o lägger mig. Det blir som ett gift att läsa allas bloggar...Duken blev jättefin tycker jag! Jag är nyss hemkommen från dressyrträning. Och imorgon kl 9 åker vi hemifrån igen för nästa pass. Ibland tror jag att det är något fel i huvudet på en, som inte kan samla frimärken eller nåt istället...Godnatt!

 
Ruth

Ruth

29 november 2008 09:57

Den bordslöparen blev ren och fin, man vart i hela friden skall du ha alla dukar, du får gärna skicka en till mig :-) så fint du får det över allt till jul. Det blir lite åka omkring i Julhelgen för dig, skönt att slippa göra all julmaten själv och bara njuta. Då väntar jag på att nästa projekt skall visas på bloggen. Ha en fin 1:a Advent i morgon trotts gråruskigt väder.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards