stinalill

Alla inlägg den 7 november 2008

Av Stina - 7 november 2008 17:14

Tänk vad konstigt livet är - ena da´n är allt nattsvart - och nästa dag löser alla knutar upp sig och livet blir ljust igen!!


Jag ska flytta!! Jag ska flytta till en tvåa på nedre plan med ungefär samma hyra, som jag har här!! En bostadsrätt som dom skänker bort!! Ibland går det undan.... Ca kl 11 ringde Birgitta från kommun - hon har hand om bostäder och hon samarbetar tydligen med bostasrättsföreningar oxå. Det fanns helt plötsligt tre lägenheter lediga - på nedre plan. Jag ringde upp ordföranden, bestämde en tid för träff. Ringde Annsan och hon kom med en kryckkäpp och skjuds. Ringde min vaktmästare och sa upp nuvarande lägenhet. Tre månaders uppsägningstid, men krympte den till sista januari.


Strax efter kl 14 var vi och kollade på lägenheten med kryckkäpp i högsta hugg. Och Annsan med ryggskott - ett häftigt handikappar!! Lägenheten såg bedrövlig ut med mattor i kök och sovrum, som man kunde bli kräkfärdig av - 70-tal. Spisen fungerar inte - måste köpa ny. Så även kyl-frys. Men med klickgolv på de hemska mattorna och lite annat pyssel, så blir den helt okej. Ett badkar skulle jag få av Annsan - dom skulle kasta ut sitt. Så jag bestämde mig på studs!!! Tillträde första januari 2009!!


Sen kommer allt det där praktiska - jag kan ju inte räkna med, att flytta själv precis. Och inte rusta i lägenheten själv heller. Men jag har tre friska barn och när jag är ute i så god tid, så hoppas jag, att dom kan planera in ett besök i Skinnsberg! "Det ordnar dig" som Annsan sa. Så har jag ju en del goa vänner här oxå, som jag är ganska säker på, att dom hjälper mig.


Och visst var jag totalslut, när jag kom hem!! Men jag kom uppför trappen!! Men utan kryckkäppen vete 17 om det hade gått!! Och sen stupade jag i säng och orkade inte ta mig upp förrän nyss.Tack så jättemycket Annsan för denna dagen!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards