stinalill

Alla inlägg den 17 november 2008

Av Stina - 17 november 2008 21:18

Jo det går tydligen att odla färskpotatis i kylskåpet!! När jag drog ut grönsakslådan i kylen, så hittade jag en oöppnad påse potatis, tämligen gammal - om man säger så. Och miljövänlig som man är, tog jag ut potatisen ur påsen, för att lägga den i komposten. Det var långa revor på potatisen plus många små, små söta potatisungar!! Funderade faktiskt ett tag på, att låta allt ligga kvar i kylskåpet - färskpotatis till jul!! Men jag nöjde mig med ett foto.....


När jag nu inte odlar potatis, så har jag faktiskt fortsatt sy på lapphelvetet idag. Och äntligen har jag fått ihop det - även om det inte är klart ännu. Som vanligt blir jag inte nöjd - det blev alldeles för många färger tillsammans. Och jag måste lära mig - jag SKA inte sy efter mönster. Fast nu har jag ju i och för sig lärt mig, hur det här mönstret fungerar. Så nu kan jag ju sy det "ur huve´t".


Det tar bara så lång tid, att sy nå´nting färdigt. Måste gå och vila lite nu och då - alldeles för mycket tid går till spillo.... Igår och idag har jag oxå lyssnat på Mia Törnblom, när hon läser sin egen bok "Så dumt!". Den beskriver hennes liv hur hon går från världens pundartjej till "nykter" narkoman. Genom Minesotamodellens 12-stegsprogram. Genom AA-möten och genom att rannsaka sig själv. Inget lätt liv precis. Men hon kom ut på "rätt" sida.....


Var ner till Coop idag och fick med mig fem banankartonger!! Så nu kan jag så smått börja fylla dem vartefter med så´nt, som jag inte använder dagligen. Men det behövs ju många, många fler kartonger förstås... Redan den 17 november idag - så himla fort tiden går!! Om två månader borde jag vara på plats.... Det fixar sig vartefter.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards