stinalill

Alla inlägg under oktober 2013

Av Stina - 12 oktober 2013 14:37

Börjar med det som ligger närmast i tid : en "bry-dig-om-dig-själv-kväll"!! Lotta och Yvonne stod för värdskapet och idén och för att inte tala om tilltugget!!


Obs klickbilder


Vi välkomnades med en drink - alkholfri och alkoholfull enligt eget önskemål ;-)


        


Att hösten var här, kunde ingen ta miste på - härliga dekorationer!!


Sen - ja vad ska man tänka och tro.....


                  


   


Spökkväll - en massa rynkiga tanter, som tagit sig upp ur graven?? Ja jösses - vi hade kunnat gå ut på byn och skrämt vem som helst från vettet!!

      Det var var sin så´n här liten undergörande påse från Taiwan, som fick oss förvandlade från skrynkeltanter till barnrumpor  hi hi


Vi blev introducerade i kvällens begivenheter av värdparet, som pekade och berättade...

       

 Man kunde förse sig med gottis från bordet och sen sätta dig i massagestolen t ex - kändes faktiskt som om nå´n klampade och gick på ryggen     


eller så kunde man sätta fossarna i ett varmt fotbad och en kopp te handen!!   


Kanske en stunds avslappning på spikmattan eller på massagemadrassen?  


Eller varför inte stärka tänderna med att gnaga på ett ben?  


Sen kunde man uppföra sig lite mer "normalt" och sitta o fika vid bordet - kanske med en varm vetekudde på nacken....         och stoppa i sig av bordets läckerheter....       


Man kunde göra pedikyr och manikyr, smörja in sig med diverse salvor och krämer och oxå sminka upp sig som man ville.....


Så småningom kom en stoor smaskig smörgåstårta fram - så inte var då jag hungrig, när jag åkte hem     


Tack Lotta och Yvonne för en mysig, trevlig och fulländad kväll!!


En vecka tidigare hade jag bestämt mig för, att INTE åka iväg på den här kvällen. Vara social, prata, le? - omöjligt.... Det låg som en tung, grå filt över mig. Jag ville inte träffa nå´n, inte prata med nå´n - kände hur jag sjönk neråt i meningslösheten. Varför ska jag gå upp på morrón över huvud taget?? Vad är meningen med det här förbannade livet?? Jag är totalt onyttig och hopplös - har ingen uppgift att fylla... En riktig grin- och gnällkärring - bara sjuk och eländig.   Och inte visste jag hur det kom sig, att det kändes så här omöjligt heller - var kom allt det grå från.... Jag FÖRSÖKTE sy, men det blev en mörk, deprimerande tavla


 


Så kom Annsan farande en dag med en skål med höstens fägring i!!    Och en stunds sällskap och möjlighet att använda rösten och byta tankar   


 


Sen ringde Johanna den omtänksamma goungen    - hon hade börjat fundera över, hur det var med mig, eftersom jag inte hade synts till på Facebook på ett tag. Så fick jag ta del av en liten tårtbit av hennes liv....   


Sen ringde Ankie (o tackade för födelsedagspresent!)   Och var allmänt gullig och trevlig - så det blev en liten tårtbit av hennes liv oxå!!   Och nu började jag känna mig som folk igen....


Efter det ringde Linnea och Milou upp på skajp!!   Helt oannonserat! Visserligen var dom upp och ner i rutan och jag kunde inte höra vad dom sa. Men i alla fall.... Jag lyckades förstå, att Milou har slutat med blöja dagtid och Milou försökte stå på huvet - för hon hörde ju, att dom var upp och ner ;-)   Ja så kände jag mig riktigt glad igen!!


Så det var alltså det jag behövde - kontakt och få känsloförståelse för att människor faktiskt håller av mig! Jag VET ju - med huvet - att jag har många som tycker om mig. Men - när jag sjunker neråt i dyn så där, så är de negativa känslorna större än förnuftet....


Lite har jag ändå sytt, Den här ide´n fick jag faktiskt från Maja. Emellanåt går jag in på hennes sidor och tittar på hennes teckningar och målningar. Den tjejen är helt fantastisk på rita och måla!! Blir inte hon konstnär, så vore det mycket konstigt. Bl a hade hon ritat hjärtan som var ihopsydda - lagade. Så den ide´n knyckte jag - hoppas det var okej Maja??


 

 

När den väl var färdig sprättade jag bort båda ramarna och sydde om grunden i tavlan - den blev alldeles för bulig. Sen dit med ramarna igen. Och den ser fortfarande sne ut i ramen, men det beror på hur man drar i tyget - eller inte drar..... Men - ni ser väl guldhjärtat, som har dragit sig loss och är FRI!!


Sen blev det en liten löpare som gå-bort-present...


Jag har faktiskt även varit ute och försökt plocka lite av höstens färger. Men jag lyckades inget vidare. Tänkte sätta kvistar i glycerol, men jag tror jag var för sent ute i år oxå..... Men visst är höstens färger vackra!!

         

Vildvinet på balkongen har oxå skiftat färg.....

         

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards