stinalill

Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Besök i Nylunda

Av Stina - 29 september 2015 16:46

Äntligen går det nu att komma in och skriva lite. Tom var här igår och fixade det nödvändigaste....  Jag hade blivit kapad!! Därför kom det upp reklamrutor oavbrutet....


Den 18 september åkte jag med min Pippi-bil till Ankie och Stefan över helgen!! Det var läänge sen sist minsann!! Såå kul att se dom   Synd att inte sommaren var kvar, så jag hade fått ta del av alla blomsterarrangemang i trädgården. Hon är allt en fena på att fixa till det snyggt lillflickan min - trädgårdsarkitekt som hon är  Och vackert solväder var det, så vi kunde sitta ute å värma upp oss lite.   Och lagad gomat föll förstås tanten på läppen oxå. Dessutom hade jag även turen att få träffa yngste sonen Pontus till söndaxmiddagen!!!   Denna trevliga, omtänksamma grabb med så vackert rött hår!!


 När värdparet gick på långpromenad med hundarna, gick tanten runt och fotade. Dom har byggt till en stor altan på huset och så ska det bli en nergrävd pool nedanför huset. Nästa sommar måste jag se till, att komma dit i sommarvärme   


 

Den här lååånga buketten hittade mamma/svärmor i Västerås. Tror aldrig jag har sett så höga gladiolus tidigare....


                        


Ankie hade köpt tagetesfrön utrikes tidigare - och det blev måånga så´na blomster av dom fröna!!!

                                 


Och en och annan blomma hittade jag även kvar utomhus. För att inte tala om så måånga svampar som växte på deras stora gräsmatta!!!


           


  Dr första två är bläcksvampar - en delikatessvamp sägs det....


            


 

Javisst bor dom vackert i Björklinge Nylunda!!!


På lördagen var vi bjudna på Johannas avskedskalas i Bennarby. Dagen efter flög hon till London, där hon ska tillbringa minst ett år och studera på Bimms musikskola. Om hon inte vantrivs blir det kanske tre år till!! Och gillar man att baka som Johanna, blir det en så´n här jättesmaskig tårta till efterrätt med nya hemlandets flagga på!!


 


Sen satt systrarna tillsammans med respektive och planerade en resa till Amerikat nästa år!!! New York och Florida ska besökas under 14 dagar!!!


                                                



 

Men storasyster Ida och hennes sambo Adam får allt stanna hemma och se efter de tre hästarna - Julia, Moa och Ettan - som fortfarande finns kvar hemma....







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards