stinalill

Alla inlägg den 13 november 2008

Av Stina - 13 november 2008 21:05

Vill du servera nå´t festligt till helgen - duka fint och så där?? Då är det bäst att du tar fram en morot och börjar träna!! Kan tänka mig, att det tar sin tid, att skära ut en morot till en ros. Den här fick jag på en restaurang i Cambodja - tjusigt eler hur?? Å andra sidan kunde man oxå få rostade gräshoppor eller varför inte - rostade kackerlackor....:I DET smakade jag inte.... Men när jag var i Zimbabwe så smakade jag faktiskt en stor, rostad svart larv!! Det smakade egentligen ingenting - det bara knastrade lite, när man tuggade. Det gäller att ta reda på det proteintillskott man kan få.....


Lååång och lugn dag idag tycker jag. Har rensat ur i badrumsskåpet och slängt diverse gamla parfymflaskor bl a. Provade en och sprayade på handen, för att kolla om jag skulle ha den kvar. Sen STANK det om mig!! Fick lov att skrubba handen flera gånger med mycket tvål, för att lukten skulle försvinna. Numera förekommer endast White Musk i detta badrum....


Så har jag äntligen lagat mina tofflor, så dom hänger ihop ett tag till. Sen ringde Solveig R ikväll - hon skulle till Avesta imorr´n och bl a köpa mockatofflor för 49 kronor. Bad henne köpa ett par åt mig oxå. Det fanns ljusbruna, mörkbruna och ROSA!! Få se vad det kan bli.....


Så har jag haft rengöring av mitt ulltäcke idag. Det tar lite på höger axeln, att spraya det med rengöringsmedel på båda sidor och sen borst-torka alltihop efteråt. Och idag var det ju en perfekt dag för täcket, att  hänga på balkongen sen - fuktigt men inte regn.


Och snart är det kväll den fjärde dagen - i veckan....

Av Stina - 13 november 2008 00:18

Inte gick det att sova, fast jag var så himla trött. Har legat och vridit och vänt. Men bestämde mig nu istället, att gå upp. Vad är det för vits, att ligga och snurra i sängen....


Hörde att EU har tagit stora, viktiga beslut - nu får gurkan vara krokig igen!! Ja det är ju tur, att vi har EU, som kan fatta så´na beslut åt oss. Undra hur många gubbs och gumms, som utrett frågan åt oss, innan beslutet klubbades. Bara vi inte sätter kroken i halsen - då kanske dom fattar ett nytt beslut åt oss.... Ja - alldeles rätt - jag ÄR motståndare till EU....


Tänk att tankarna kan snurra så på natten! Nya lägenheten sysselsätter mina tankebanor, liksom packning, jul och julklappar, spis och klickgolv. Nu begriper jag ju helt förståndigt, att det blir inte enklare eller går fortare, för att jag ligger och grunnar på det här i svarta natten. Allt kommer naturligtvis att lösa sig vartefter. Men min hjärna begriper tydligen inte det riktigt..... Efterlyser fortfarande en av-knapp att trycka på..... Förr sa jag alltid: "sova kan jag göra, när jag blir pensionär". Jo hej du Stina - det är dax att revidera det uttalandet.....


Den där förbaskade chokladkakan och grädden har allt legat och jäst i magen oxå. Nu när jag gick upp, tog jag det som var kvar och smulade sönder i soppåsen. Här ska jäklar i mig inte ätas mer onyttligheter! Imorr´n är första dagen i resten av mitt liv som nyttig..... Basta!!


Hoppas ni som vaknar så där urtidigt och samhällsvänligt, har sovit gott och vaknat torrt!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards