stinalill

Alla inlägg den 10 november 2008

Av Stina - 10 november 2008 20:56

Ja det här var i princip en likadan duk som den förra, men med andra färger. Sen har jag varit lite mer noggrann med måtten på den här. På den förra litade jag (lite för mycket) på ögonmåttet. Så har jag quiltat med guldtråd på den här - men det syns inte på bilden. Skönt att vara klar med den i alla fall. Det blev lite tjatigt, innan den var klar. Och nu så har jag rengjort symaskinen och oljat den. Den står nu under sin huv och väntar på nästa uppgift....


Idag har det annars varit en riktig telefondag. Pratat av mig med både den ena och den andra, som har ringt. Ann-Louise kollade på internet på spisar och kyl/frys. Det går tydligen att få en ny spis för ca 3000:-. Och sen finns det ju begagnat. Hon menade, att de kunde kolla på Blocket och se vad som finns i Uppsala. Och sen då ta med den hem till sig, när dom ändå åker till jobbet i Uppsala varje dag. Annars är det ju lite problematiskt för mig att få in en spis t ex i min lilla Seat..... Det ordnar sig med det mesta...


Tydligen är de ännu mer på fallrepet med Kevin - deras hund. Han har fått Cortison och smärtstillande en tid men äter dåligt och är inte glad. Så läcker han och kissar på sig. Och det har han ju aldrig gjort förr. På fredag ska dom in till Ulltuna med honom och troligtvis får han avsluta sina dagar då. Snälla, goa, alltid glada Kevin <3 :I På den tiden då jag rökte, kom han alltid med mig ut, när jag skulle ta ett bloss. Han reste sig så snart jag tog jackan. Det tog ett tag innan han lärde sig, att det inte blev fler "rökstunder". Men, men jag är ändå glad, att dom inte låter honom pinas för länge.


Ja det är både sorger och glädjeämnen här i livet. Jag är i alla fall smärtfri nu, även om jag fortfarande inte kan lita på mitt högerben. Värken gick över relativt fort ändå tycker jag. Trodde faktiskt att det skulle ta mycket längre tid - en så´n jäkla värk som jag hade!! Det är konstigt med värk - när man är mitt uppe i den, så finns det nästan inget annat än värken. När den sen gått över, så minns man nästan inte hur ont det gjorde!


Natti, natti



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards