stinalill

Alla inlägg den 11 november 2008

Av Stina - 11 november 2008 20:49

Månne det är nå´n som känner igen mig!! Tänk en så´n liten goding man har varit en gång! Detta kort är taget vid Malgomajsjöns strand - antagligen min mamma som fotade. Vi denna strand lärde jag mig oxå att simma, när jag hade några fler år på nacken. Tänk att jag minns fortfarande hur det luktade, när man gick ner till sjön! Först gick man nerför "Skolbacken" - en mycket brant backe genom storskogen. Så tyckte man då i alla fall. Sen gick man över vägen och genom myrmark ner till sjön och det luktade så gott!! Det var en riktig sommarlukt!! Och det var en långgrund sandstrand. Vilket härligt barndomsminne!!


Dagen idag har jag använt till att ta mig ett varmt, skönt bad, åka ner till affär´n och handlat. Och - gått uppför alla trappor med ryggan bakpå. Det gick bra! Så har jag dammsugit efter mitt syende och faktiskt rensat ur mitt blomkrukeskåp!! Skulle väl egentligen slängt mycket mer ur det skåpet. Men jag tänkte - jag får ju en större balkong nu.... Får väl se om det blir lite mer slängt så småningom. Egentligen tycker jag ju, att man ska slänga allt, som man inte har använt det senaste året. För det blir troligtvis aldrig använt i framtiden heller.


Imorr´n blir det nog nå´t nytt skåp, där innehållet kan reduceras. Så kommer ju Lotta oxå och vi ska ge oss på alla ihopsamlade grejer på vinden. Det blir nog nå´t att bita i! Men jag vet att Lotta är väldigt rationell och handlingskraftig. Så det ska nog gå bra.


Har varit ute på internet en sväng och spanat efter spis och kyl/frys. Kruxet är, att det ska vara en spis med 220 V - det är tydligen inte så vanligt. Skönt att jag har lite tid på mig.....


Natti, natti

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards