stinalill

Alla inlägg den 9 november 2008

Av Stina - 9 november 2008 20:56

.... kommer ni ihåg hur häggen sprider sin lukt om våren?? Ja - det är bara ca ett halvår kvar till dess.... Längtar.... Särskilt som det blåser småspik och smattrar av regn på fönstret - hugaligen!


Jo nog kom jag mig iväg till affär´n - det gick bra. När jag stod innanför porten hemmavid och skulle trä på mig ryggsäcken, kom en dam inom och frågade, om hon kunde hjälpa mig!! Sänd som från himlen - för ryggan var faktiskt rätt tung!! Så nog fick jag hem min filmjölk och min frukt. Sen slog jag på stort och köpte två petit chouer (stavas inte så....) Satte mig till rätta och skulle njuta. Men - dom smakade ju INGENTING!! Kollade på förpackningen - dom var sockerfria!! Så mitt sötsug kände sig helt blåst.....


Trött, trött, trött. Vet inte om det är hjärtat, allmän dålig kondition eller möjligtvis biverkning av den antiinflammatoriska medicinen - eller allt sammantaget. Skit samma - mycket tid går åt till att ligga i sängen och vila, när ögonen går i kors. Känns lite slösaktigt med tiden, men vad göra....


Är snart klar med en duk. Hade tänkt den skulle ha varit klar idag, men det sket sig. Det som tog två dagar att sy förut, tar en vecka nu. Lite trist. Förhoppningsvis kommer foto på duken imorr´n.


Lotta ringde idag och var glad för min skull - lägenheten. Hon erbjöd sig, att vi ska ha vindsrröjning hos mig på onsdag eftermiddag! Toppen!! Det känns jättebra, att börja så smått med flytten!! Har samlat på mig en hel del uppe på vinden under de här elva åren jag har bott här. Och det måste rensas - kastas en del och gå till Röda korset en del. Och en del sparas förstås.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards