stinalill

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Stina - 2 november 2008 18:42

Idag ska jag försöka låta bli att skriva så mycket om sjukhus och sjukdomar m m. Jag blir less på att älta allt som passerat. Men jag har mer, som jag återkommer till senare.... Det huvet är fullt av, kommer ju ut på pränt....


Det var så skönt - jag somnade på eftermiddan och sov så gott en timme eller två. Jag hade varm vetekudde på höften. När jag vaknade och skulle gå upp - inget ont!!! Vadå??  Vad har hänt?? Men lugn - värken var snart tillbaka...... Men jag mår MYCKET bättre - jämförelsevis! Jag har oxå tagit ett långt, hett bad idag. Det var oxå skönt och lindrande.


Solen har strålat idag! Fångade solnedgången från min balkong! Plus en och annan pippi, som fanns i trädet. Tänk att naturen kan vara så vacker!! Även fast det är november och kallt och ruggigt. Och jag antar, att det är vackert på våra kyrkogårdar nu, när alla ljus brinner.... Många tankar går bakåt i tiden denna helg.


Det blir en hel del TV-tittande dessa dagar. För det mesta zappar jag mellan olika kanaler. Tittade en stund på isdanstävlingen - nog är dom fantastiskt duktiga - på bara några veckor!! Det tar ju år av intensivt tränande egentligen, för att klara sig igenom alla turer! Och att det inte blir fler skador är förvånande! Undrar vilka premier dom har till försäkringsbolag - säkert höga! Själv försökte jag med konståkning, när jag var ung. Det fanns ju ingen konståkningsskola då, så jag lärde mig helt själv. Och jag blev ju långt ifrån duktig, men lärde mig "skjuta hare" och "värmlandshoppet" ändå. Och jag älskade att "flyta" fram på isen i diverse åttor och treor sent på kvällen, när alla de andra hade försvunnit från isplanen. Har skridskorna kvar ännu , men nu hänger dom på vinden.....


Kör försiktigt!! Det är den här tiden på året, som många halkolyckor sker! Alla är ovana vid halkkörning och tänker inte på att använda en halkanpassad körstil.



Av Stina - 2 november 2008 11:35

Vill bara sända ETT STORT GRATTIS till min lillebror Nils Johan, som fyller 50 år idag!!! Vi har inte haft så mycket kontakt under åren - men du har alltid trots avstånd och andra hinder - funnits i mitt hjärta!! Jag var ju 13 år, när du föddes. Så du var ju MIN baby, när du var liten och det var mycket svårt att skiljas från dig, när du flyttade med din mamma....


Hoppas du får en riktigt fin födelsedag tillsamans med dotter Sofia och dina vänner!! Kramar till dig från systra din!!







Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards