stinalill

Alla inlägg den 5 november 2008

Av Stina - 5 november 2008 20:38

En riktig down-dag idag. Hade ställt klockan på 08.00 - bara det!!!- för eventuellt skulle sjuksköterskan från hemsjukvården kunna dyka upp i det snåret. Och mycket riktigt. Sen lyckades hon faktiskt få ett rör blod från mig på andra försöket!! Inte illa!!


Piller, frukost sen Fagerstaposten i sängen. Håglös. Vad göra av dagen? Gick och la mig och sov en timme!! Försökte sen med att ta fram några backar med tyger - kanske skulle försöka sy nå´t litet projekt.... Skar till några remsor, men gick och la mig igen. Kände mig bara matt och spagetti benen. Mitt högra hundrakilosben, som inte orkar nå´t - vad ska det bli av det..... Rullstolen syntes i periferin....


Sen ringde Heffa och frågade om hon skulle handla nå´t åt mig. Det var ju snält. Och så småningom kom jag mig ändå för, att fullfölja en liten duk till min "matbricka". Den jag hade där tidigare, behövde gå i tvätten. Jaa - sen då??


Tv:n är hopplöst ointressant. Fast egentligen är det väl jag, som har slut på tålamodet idag..... Skulle vilja lägga mig i sängen och gråta floder - men gråten sitter i halsen och kommer inte ut. Varför ska just JAG få allt skit som finns?? Det ena sjuka efter det andra?? Tycker det verkar som om det är nå´n liten hornprydd sak som har förföljt mig genom hela livet - från början till slut. Vet att jag inte är rättvis nu. Men det känns som om hela livet är en enda lång, förbannad KAMP!! Jag vill bara VARA - känna det där inre lugnet - se det ljusa... Jag vet ju med huvét, att det finns oxå....


Men det känns inte - inte idag.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards