stinalill

Direktlänk till inlägg 5 november 2008

Skitdag

Av Stina - 5 november 2008 20:38

En riktig down-dag idag. Hade ställt klockan på 08.00 - bara det!!!- för eventuellt skulle sjuksköterskan från hemsjukvården kunna dyka upp i det snåret. Och mycket riktigt. Sen lyckades hon faktiskt få ett rör blod från mig på andra försöket!! Inte illa!!


Piller, frukost sen Fagerstaposten i sängen. Håglös. Vad göra av dagen? Gick och la mig och sov en timme!! Försökte sen med att ta fram några backar med tyger - kanske skulle försöka sy nå´t litet projekt.... Skar till några remsor, men gick och la mig igen. Kände mig bara matt och spagetti benen. Mitt högra hundrakilosben, som inte orkar nå´t - vad ska det bli av det..... Rullstolen syntes i periferin....


Sen ringde Heffa och frågade om hon skulle handla nå´t åt mig. Det var ju snält. Och så småningom kom jag mig ändå för, att fullfölja en liten duk till min "matbricka". Den jag hade där tidigare, behövde gå i tvätten. Jaa - sen då??


Tv:n är hopplöst ointressant. Fast egentligen är det väl jag, som har slut på tålamodet idag..... Skulle vilja lägga mig i sängen och gråta floder - men gråten sitter i halsen och kommer inte ut. Varför ska just JAG få allt skit som finns?? Det ena sjuka efter det andra?? Tycker det verkar som om det är nå´n liten hornprydd sak som har förföljt mig genom hela livet - från början till slut. Vet att jag inte är rättvis nu. Men det känns som om hela livet är en enda lång, förbannad KAMP!! Jag vill bara VARA - känna det där inre lugnet - se det ljusa... Jag vet ju med huvét, att det finns oxå....


Men det känns inte - inte idag.....

 
 
Ruth

Ruth

5 november 2008 23:05

En både svart och vit dag för dig har det varit. Den vita sidan fick dig till att vara kreativ och du fick sy en vacker duk till din bricka. Lapptäcks teknik skulle vara roligt att kunna, så mycket fint man kan göra av alla tyg och lappar som ligger i skåpet till ingen nytta. Den mörka sidan har gjort dig dyster och nerstämd, tyngd av sjukdom, tråkigt. Hoppas att det ljusa skall ta över hela din dag vad det lider, tror du känner dig mycket ensam i din vardag. Blir säkert bättre när du kan börja gå ut och se folk röra sig omkring dig och kanske ta kontakt med någon och få en trevlig pratstund. Det behöver inte vara så mycket för att tron på ett bra liv skall finnas i dina tankar och liv, men man måste nog bjuda lite på sig själv, för att få dessa positiva krafter inombord. Tror säkert att det kommer ljusare tider framöver.
Kramar om dig i kväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
synne

synne

6 november 2008 09:50

Vännen då!!!Har det varit en sådan dag idag för dig.Dom är verkligen fruktansvärt pestiga.Jag vet.Man kommer inte ur det ens med positiva tankar,det är skitsvårt.Jag hoppas din dag idag blir mycket bättre.Många kramar fån mig.Synnöve

http://synne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards