stinalill

Alla inlägg den 12 november 2008

Av Stina - 12 november 2008 20:54

Nyss uppgången från sängen, där jag landade efter vindsröjningen. Det gick jättebra med röjet! Mycket som ska slängas, en del till Röda korset, en del till förskolan Solrosen m m. Och Lotta som bar lådor och kassar uppifrån och ner och innifrån vindsutrymmet och till mig, där jag satt på en pall och sorterade. En stor sten har fallit från mina axlar - det var mycket grejer minsann!! Tack snälla Lotta för du hjälpte mig att ta tag i detta!! <3 Dessutom kom du med goa kroppkakor till middag!! Gotti, gotti!! Tack å tack!


Det jag har kvar på vinden nu är att sortera kläder och sortera tyger - ett antal kassar. Men där kan jag ju sätta mig vid tillfälle och ta lite i taget.... Sen är det kanotgrejer, som väl antagligen ska till Ankie - om hon ska "adoptera" min kanot.


Dessutom har jag idag sorterat skåpet med målargrejer och vektygslådan här i lägenheten. Och så kom vice värden från nya lägenheten med hyreskontraktet, som jag har skrivit på i fyra exemplar. Han sa, att så snart den tidigare hyresgästen hade städat ur lägenheten, så kunde jag kvittera ut nycklarna. Så det kan hända, att jag kommer in före första januari!


Och efter det slängde jag ihop en chokladkaka och vispade grädde till - se bild.... Gott, men mycket onödiga kalorier till min stora rumpa..... Varför kan jag inte låta bli.... Får lov att ta nya beslut, som stämmer bättre med mina föresatser....


Men det kanske inte är så konstigt, att jag är rätt trött i alla fall nu ikväll....


Erik, Erik du skriver att det ska bli kul, att jobba lite - med min lägenhet och så.... Du gör väl inget annat än jobbar och jobbar med både hus och företaget. Men du ska veta - och ni andra oxå för den delen - att jag är innerligt tacksam för all hjälp jag kan få. Det känns lite knepigt, att inte orka "sköta sig själv" längre. Men som sagt, jag är så glad och tacksam mot alla, som bidrar med ork och tid! Kram till er alla!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards