stinalill

Alla inlägg den 18 november 2008

Av Stina - 18 november 2008 21:17

Idag var jag på "utflykt". Lotta hämtade mig och vi åkte till Fagersta och lyssnade på "min" Anita. Hon hade föreläsning på Lindgården och det handlade om balans. Balans i livet, balans i kroppen. Det som framför allt fastnade i mig var, att man kan se sig som en balansvåg. I ena skålen ligger typ "jag känner mig lessen". Då får man lov att skaffa något till den andra skålen typ "jag behöver tröst". För att det ska bli balans. Hon talade oxå om att man har ett "brödben" d v s sånt man uträttar - jobbar, städar, tvättar o s v. Sen har man ett "drömben" - som gör sånt man vill - typ resa, läsa en bok, måla, skriva o s v. Så behöver det vara balans mellan brödbenet och drömbenet. Båda behövs för att det ska bli balans.


Ja hon är himla bra "min" Anita. Det var fullt i salen ca 100 pers. Roligt för henne! Hon ser ut som en liten grå mus, men hon har så mycket klokskap, så mycket humor och kan konsten att engagera människor. Dessutom är hon en mycket varm människa. De är säker många, som ser henne som sin livräddare....


Men nu är jag så in i vassen trött. Vad behöver jag då? En kopp te, en smörgås och sen sängen....


Natti, natti!


Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards