stinalill

Alla inlägg den 21 november 2008

Av Stina - 21 november 2008 20:53

Min blåa vägg kommer jag att sakna i nya lägenheten..... Men jag får väl ta och fixa en blå fondvägg där oxå så småningom. På bilden är det gråa huvudet i gips av min mamma, som pappa har gjort. Den satt på öppna spisen i vårt vardagsrum uppe i Malgovik. Sen det lilla huvudet i vit konststen är av mig som liten - oxå gjort av pappa. Tavlan föreställer oxå min mamma som ung - det är nå´n tysk som målat den. Och slutligen är det lilla ängeln Gabriella, som jag fick av min svärdotter Terese förut. Plus en trollhasselkvist som jag målat vit....


Nu har i alla fall min lilla "Pippi" - min bil - fått vinter"kängor". Skönt att ha det gjort. Min bil är en gul Seat Ibiza, som jag hämtade ut sprillans ny på skärtorsdagen för tre år sen. Därför fick hon heta "Pippi" - gul och påsk.... Såg förresten att mätarställningen nu stod på exakt 4000 mil! Inte kör jag särskilt mycket. Men hon är himla bra att ha - hon ger mig frihet.....


Kul Chatarina att du har hittat min blogg!! Det är lite konstigt med vår släkt - vi umgås över huvud taget väldigt lite. Antar att det sitter i det sociala arvet.... Dina barn Chatarina är alltså sysslingar med mina barnbarn!! Nu får du ta och öppna en blogg och skriva lite mer om dig och ditt liv!! En blogg är ju ett idealiskt sätt, att hålla kontakt i dessa bråttomtider. När barna har somnat på kvällen, kan du ta dig lite egentid framför datorn.... Min bror - din pappa - är kanske inte världens babbelgubbe - men han är väldigt snäll. Och vår barndom är egentligen inte så rolig, att tala om. Vi är allt uppväxta av egen kraft, om man säger så.....


Nu får det nog bli en kopp te före sängdax....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards