stinalill

Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Krokig gurka!

Av Stina - 13 november 2008 00:18

Inte gick det att sova, fast jag var så himla trött. Har legat och vridit och vänt. Men bestämde mig nu istället, att gå upp. Vad är det för vits, att ligga och snurra i sängen....


Hörde att EU har tagit stora, viktiga beslut - nu får gurkan vara krokig igen!! Ja det är ju tur, att vi har EU, som kan fatta så´na beslut åt oss. Undra hur många gubbs och gumms, som utrett frågan åt oss, innan beslutet klubbades. Bara vi inte sätter kroken i halsen - då kanske dom fattar ett nytt beslut åt oss.... Ja - alldeles rätt - jag ÄR motståndare till EU....


Tänk att tankarna kan snurra så på natten! Nya lägenheten sysselsätter mina tankebanor, liksom packning, jul och julklappar, spis och klickgolv. Nu begriper jag ju helt förståndigt, att det blir inte enklare eller går fortare, för att jag ligger och grunnar på det här i svarta natten. Allt kommer naturligtvis att lösa sig vartefter. Men min hjärna begriper tydligen inte det riktigt..... Efterlyser fortfarande en av-knapp att trycka på..... Förr sa jag alltid: "sova kan jag göra, när jag blir pensionär". Jo hej du Stina - det är dax att revidera det uttalandet.....


Den där förbaskade chokladkakan och grädden har allt legat och jäst i magen oxå. Nu när jag gick upp, tog jag det som var kvar och smulade sönder i soppåsen. Här ska jäklar i mig inte ätas mer onyttligheter! Imorr´n är första dagen i resten av mitt liv som nyttig..... Basta!!


Hoppas ni som vaknar så där urtidigt och samhällsvänligt, har sovit gott och vaknat torrt!

 
 
Ruth

Ruth

13 november 2008 09:26

EU får en att skratta högljut, tänk att bry hjärnan med en stackars gurka, är det brist på sysselsättning ? Alla dessa lagar, vi måste ut från EU ! vi har inte råd. Sverige betalar mest av alla länder som är med, undra att vi går på knäskålarna.
Har inte sovit stort i natt heller, tror det beror på mångubben som är full och knasig och ställde till det, klockan var över 3, vände och vred mig, kved och suckade, vidrigt. Blir en kämpig dag, hoppas det blir bättre till natten.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

13 november 2008 13:49

Hej Stinalill.
Resenärska börjar komma tillbaka till livet igen men är så trött så trött.

Visst är det så att man ältar saker på nätterna så att man inte kan sova ordentligt. Ta och gör en lista och sätt på kylskåpet med maganaet. Skriv vad du ska göra framöver i prioriterad ordning. Det du helst vill skriver du först och så vidare.

Tänk alltid positivt om allt du vill införskaffa. Se till att du har ett leende på läpparna när du tänker på allt som känns oöverkomligt eller snårigt. OCH viktigast !!! Säg alltid till dig själv: "STINA KAN, STINA KAN", för det kan du !!! Det vet vi som besöker dig här på bloggen ... Du är så förnuftig innerst inne fast du ältar på natten ....

Klickgolv, spis och kyl ... kommer snart till dig för du vet säkert lösningen inom dig fast du inte förstår att du vet det nu. Tänk så !!!! och det där med chokladkaka ... Det är samma här. Har aldrig ätit sånt förr men ibland nu och det är förödande .... Vi tar sällskap med att sluta för gott med det.
Tummis!!!
Kram på dig

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ankie

13 november 2008 23:09

Som du vet somnar jag alltid som en stock, snudd på innan huvudet har landat på kudden. Men se inatt var det många omständigheter som höll mig vaken. Först en gnällande hund som måste ut på "toa" kl 03.22 Sedan en sambo som skulle på toa. Vidare en råtta som fastnade i fällan men som inte dog utan levde rövare hela morgonen (orkade inte gå upp). Ja - sen var det dax att gå upp. Det konstiga var att ingen i familjen släppte in vovven när han var ut. Men när jag gick upp på morgonen låg han nedanför sängen... förklara det den som kan...Inte första gången här sker oförklarliga saker.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards