stinalill

Direktlänk till inlägg 24 november 2008

VAD är detta??

Av Stina - 24 november 2008 19:35

Hade tänkt att peta in en bild jag hittade på fyra av mina barnbarn från 1997... En jättefin bild, där dom skrattar så dom kiknar allihop - för mormor sa, att dom skulle säga "skiiit", när jag fotade dom!! Och det var skitkul!! Men det sket sig. ha,ha ;) Jag klarade att scanna in fotot och jag klarade att beskära den i MP Navigator. Och jag fick över den i "Mina bilder"-mappen. Men - det blev fel filformat...??? Och hur 17 ändrar man det??? Tänk om jag fick låna Ruthan några dar.....


Ja istället blev det en konstig bild från Röda Jorden utanför Riddarhyttan!! Man kan ju fundera vad detta är???  Vad tror du?? Vad tycker du?? Röda Jorden är en naturskog, som är väldigt vacker - där tillverkades järn 1800-kallt nå´n gång. Och en gång om året har dom Röda Jordens dag där i början på augusti, när dom gör som förr.... Men det är väldigt rofyllt och njutbart, att ta en promenad där bland tomtar och troll och mossor och ikullfallna träd, när som helst. Man kan se hur skogen ser ut, när den får vara helt ifred....


Idag : först borsta snö från bilen (fast jag har kupévärmare!) sen till återvinningen med diverse utsorterad plast och glas. Även en tur till Röda Korset med en kasse grejer, så till Appeteket för att ta ut en kasse meduxiner och till Coop för att handla och - så till sjukgymnasten.....


Och sjukgymnasten frågade och skrev och frågade och skrev. Jag fick göra diverse övningar - hon höll emot - uppåt och neråt och åt sidan och hit och dit. Och kom fram till att jag av nå´n anledning har nedsatt kraft i högerbenet. Och det visste jag ju. Jag fick en del övningar, som jag ska göra två gånger om da´n. Sen tillbaka om två veckor. Hon visste inte om det gick att träna bort.... Och jag har fortfarande inflammation kvar i några muskelfästen, sa hon. Men nu ska jag banne mig träna, som hon sagt. Varje rörelse fem gånger två gånger om da´n. Det var då 17 om det inte ska bli folk av tanten igen.....


Undrar om dom har alldeles snöat in i Uppsala - Björklinge - Bennarby?? Enligt Ida Pidan hade det kommit rejält med snö. Och alla bussar var inställda i Uppsala, så dom fick hålla sig hemma idag!! Tänk vicken tur dom har tjejerna ;) Men dom kanske fick anstränga sig med snöskottning istället?? Här i Skinnsberg har det oxå snöat - och blåst - snöplogarna har mullrat mest hela da´n. JAG är då inte ute mer än jag är tvungen till....


Och så var det nästan kväll igen.....

 
 
Lisa Persson

Lisa Persson

24 november 2008 22:36

Ja vad kan detta vara .. HMMMMMM
Ingen aning alls.
mvh lisa

http://unikajag.se

 
Ruth

Ruth

24 november 2008 23:23

Ett urdjur har du fångat på bilden, den ligger framåt med benen som en hund. En härlig bild som kan likna olika skepnader. Vi får inte denna underbara snö som vräker ner i stora delar av Sverige, orättvist tycker jag, älskar snö i mängder :-)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

25 november 2008 06:56

Tyvärr åkte vi o jobbade igår Erik o jag. Tog 1 ½ timme dit och lika lång tid hem. Var ingen behaglig resa. Undrar hur mkt snö det kommit...Är svårt att säga eftersom den inte direkt ligger still. Men minst 3 dm skulle jag tro. Strömlöst igår mellan 8 och ½ 12. Mitt i natten blev det ljust som på dan när allt slog på igen. Just nu sitter jag o funderar på om jag ska ge mig iväg till jobbet idag eller inte. Det snöar fortfarande och blåser och snöröjningen här i Bennarby kommer inte igång förrän sent på dagen....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards