stinalill

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Stina - 18 augusti 2009 21:12

Idag har jag alltså varit huslig!! Och lagt in två kilo Västeråsgurka! Känner mig riktigt hemmafruaktig.... Jag är ju inte den, som annars trivs vid spisen precis. Men jag köpte gurka igår på väg hem. Och då var jag ju tvungen, att ta rätt på den.... Gott på leverpastejmackan!


Imorse (Kl 11....) ringde en man från Vilhelmina kommun angående kommentarer, som jag gjort på deras fotoarkiv. Han var rysligt trevlig och så pratade han norrländska!! Sååå mysigt att höra!! Han frågade, om han fick skriva in mina kommentarer i fotoarkivet. Och det är klart han får. Vi kom att tala om Sveriges kallaste temperatur, som min pappa uppmätte Luciadagen 1941 - 53,3 grader! Fast i boken han hade, stod det, att det var i Laxbäcken. Men det var alltså i Malgovik. Fast vi hade postadressen till Laxbäcken förstås. Kul att prata med nå´n, som kände till trakterna där uppe.


Efter "gurkandet" idag blev jag så oerhört trött. Och då är jag bara tvungen, att lägga mig i sängen. Det är tråååkigt, men nöden har ingen lag. Så småningom kan jag ta mig upp igen och pyssla med nå´t. Plocka undan i köket t ex. Sen hade jag tänkt, att jag skulle kunna sätta igång med nå´n sömnad. Men så blev det alltså inte - tyvärr. Fast det kommer väl en dag till förhoppningsvis. Och imorr´n skulle det bli sommar igen! Då kanske en får ta sig en tur ner till sjön!! Sista rycket före höstens inträde kanske....



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards