stinalill

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Stina - 19 augusti 2009 21:02

Idag blir du 15 år på riktigt Pontus!! Jag var ju lite före min tid.... Tänk att nu kör du snart moped - hoppas du tänker dig för, så det inte händer nå´t knas!! Tycker inte det var länge sen alls, då du var en rund och alltid glad liten baby med skrattgropar i kinderna! Du sov, åt, skrattade och var alltid så tillfreds med livet. Fast det tycker jag ju iofs, att du verkar nu oxå! Hoppas du haft en födelsedag, som du är nöjd med och att det gått bra, att börja skolan! Kramar från mormor

Av Stina - 19 augusti 2009 20:22

Ja inte hade jag räknat med nå´n riktig sommardag mer i år! Men det blev det!! Och ner till sjön bar det av! Även om jag sov ut ordentligt först. Sååå skönt att ligga där i solens värme och lyssna på bok. Det var en helt klarblå himmel ända till framåt 5-tiden. Fast i och för sig var det faktiskt rätt kallt i luften - 18 gradet mitt på da´n. Och - det var väldigt kallt i vattnet - iaf med mina mått mätt. Månne det bli en till soldag imorr´n....?


Översta bilden idag visar fröhuset från en Akleja. Hade ingen aning om, att dom såg ut så! Den undre bilden är en trätunna, som har gjort sitt - hemma hos Ankie. Tycker det gråa träet är så vackert med den faluröda väggen och blommande Lavendel bakom. Förresten släng inte det träet Ankie!! Om jag får??, så vill jag gärna ha det.... Ser tavelramar framför mig....


Annars får den skapande biten vika undan, när Tant Sommar kommit på besök!! Hon måste få all den uppmärksamhet hon förtjänar!! Och jag håller fullständigt med Medresenärskan, att det är "Tant Sommar"! Sen kommer "Farbror Höst" och efter det kommer den där gräsliga "Gubben Vinter"....


Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards