stinalill

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Härliga havs-tyger!!

Av Stina - 1 augusti 2009 21:29

Detta är dagens "arbete". Jag har färgat olika tyger, vita, begia t o m rosa i olika kvaliteér. Kul, kul! Kom snart på, att jag skulle vira ihop varje tygbit till en klut. För att få skiftningar i olika nyanser. Så hade jag dom i "badet" olika tid. Och jag hade allt färgmedel i, men bara halva vattenmängden och rörde inte om, när tygerna var i. Jag ser himmel och hav i alla varianter.... Så nyfiken vad det kan bli..... :)


De andra tygerna är bl a de som Ankie köpte på vår tygshopping. De enfärgade tygerna har jag lagt till. Annars skulle det inte räcka till de tallriksunderlägg, som hon vill ha. Det ljusgröna mittentyget är lite grönare i verkligheten. Vad säger du Ankie - är det nå´t tyg, som du inte vill ha med?? Är det ev för mycket blått med?


Så har jag oxå färgat håret idag. Dock inte blått ;) Eftersom jag inte "har tid" att laga mat vissa dagar, så kom jag idag på, att jag kan ju faktiskt fara iväg och köpa mig en pizza t ex!! Det har jag inte tänkt på förut! Så det blev alltså en barnpizza "corgonzola" till tanten idag! Fick bara i mig halva - så det blir rester imorr´n..... Tyvärr blev jag så infernaliskt törstig efteråt. Svårt att hålla igen på drickandet då....


Och nu är det redan kväll igen.... Imorr´n ska jag allt ta och testa himmel- och havstygerna.....

 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

1 augusti 2009 23:03

Vad duktig du är !!! Blir så imponerad av dig. Medresenärskan har inget tålamod med pill men imponeras av de som har det och kan, som du.
Ha det gott !!!
Kramen

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

2 augusti 2009 09:32

Ja där har du fått till det både på tygerna och på dig själv. Så kreativ du alltid är. Tygerna blev riktigt fina. Jag undrar, om du syr dessa och blandar i andra färgade tyger, hur blir det när man tvättar, är dina färgade tyger färgäkta så det inte blir blåskimmer på allt ? Blir säkert fina tallriksunderlägg till Ankie, så glad hon kommer att bli.
Söndags kramen.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

2 augusti 2009 11:07

Behovet att skapa är latent uttrycksmedlen många. Batikfärgning tror jag att jag sysslade med nån gång på 60-talet. Det är roligt men söligt va? Det är kanske jag som är sölig, hehe. Och så återstår jobbet att sy! Min fasa, lämnade symaskinen kvar i Skåne när vi flyttade, hehe.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ankie

2 augusti 2009 15:51

Ser bra ut. Kör på bara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards