stinalill

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Födelsedag, jul och Barbamamma

Av Stina - 30 december 2011 16:38

Så var då julen avklarad! Och det gick faktiskt rätt bra!! OCH - såå kul att träffa alla!!! Först Gävle med Prebens födelsedag, "lilla"julafton med Majan, julafton hos Ankie o Stefan och så till slut en "lilla" julafton i Bennarby.


Den 21 dec bar det iväg från Skbg i vintern med snö på alla julgranar ute. Och tanten kunde ju inte låta bli att fota lite av allt det vackra!! Ja inte för att jag gillar vintrern, men det går ju inte att förneka, att det är rätt vackert....

Klickbilder!!

       


I Gävle blev det ju några små pratstunder med lilla Milou så klart!! Igår blev hon en månad - jösses vad fort det går!! Snart är hon väl tonåring ;-) Farmor fick känna på lyckan att få TRE ordentliga leenden från lillan - alldeles varmt inombords :-))

                    


Så blev då Preben 37 år!! Lilla gubben - "minstingen" av mina barn!! Det blev några små paket - och smörgåstårta fick vi äta så mycket vi orkade!! (Jag hade givit Viktväktarna julledigt ;-)

            

Maja liten ville som vanligt inte vara med på bild - men se det blev hon i alla fall ;-) även om det bara var håret som syntes.... Så fick hon lite paket oxå - jag tror hon blev nöjd....

Erik och Ann-Louise kom även dom. Ann-Louise hoppande med kryckorna försiktigt upp för trappen med Erik som "säkerhetsvakt" bakom....


Den 23 for jag vidare till Stefan och Ankie i Kläringe i Vendel. Inte Glädjen denna gång. Stefan har sitt hus i Vendel och det var troligtvis den sista julen i det stora huset. Eftersom de har köpt ett annat hus gemensamt, där dom ska flytta in i juni.


Och precis som Ankie alltid önskat blev det fullt hus på julafton!!! Grabbarna förstås, Stefans dotter, hans föräldrar, bror och brorsbarn - oj, oj, oj!!! Julklappsutdelningen höll aldrig på att ta slut! En kul grej var inglasade sedlar till barnen från den av Stefans bröder, som inte var med! Dom är alltså glasmästare ALLA de manliga i den familjen!

         

Även vovvarna fick paket - Jiva ett grisöra och Seger ett gosedjur!! Och han blev väldigt nöjd!! Han la sig ner med nallen i munnen och verkligen gosade! Han biter inte sönder, utan bara smågnager lite försiktigt. Jag har aldrig förr sett en hund som gör så...

           

Så fotade jag utsikten från köksfönstret - vackert med änderna simmande i dammen! För att inte tala om det stooora pepparkakshuset, som jag fotade ett foto från Ankies dator!! Det är en skalenligt kopia av det huset där Ankie arbetar som landskapsarkitekt i Uppsala!! Dom hade fått en ny laserskärare på hennes jobb och Ankie fick idén, att göra ett pepparkakshus! De bakade stora "plattor", som fick gå genom maskinen och den skar ut de exakta måtten!! Fönsterspröjsen är bara 2 mm breda!! Sen satte de ihop det och dekorerade på vanligt vis!! Före jul hade företaget bjudit in kunder och personal på fest utomhus. Då hade Stefan gjort en glashuv till bygget och placerat den utomhus till beskådande!! Kul!!


Den 25 for jag sen vidare till Bennarby. Tjejerna kom ut och välkomnade mig - mina gotjejer!! Snön hade nästan helt försvunnit, men vi vistades ju mest inomhus. Ann-Louise racade runt med rullstol och hoppade på kryckor emellanåt. Hoppas verkligen hon blir friskförklarad den 27 januari, när hon ska tillbaka till sjukan!


Kameran glömde jag helt bort i Bennarby! Kanske lika bra det - för där vill dom inte heller vara med på bild ;-) Dom hade köpt en jääättestor plattTV som familjejulklapp!! Och visst är det lättare att se, när TV:n är stor - men, men - smakar det, så kostar det.... Så blev det ju "lilla" julafton även där, med många fina paketer även till tanten!! För övrigt handlar livet i Bennarby om hästar, hästar och hästar!! Ska nog bli skönt, när dom avsagt sig arrendet av Upplandastallet till den första april. Det är allt nog med "hemma"hästarna - dom är visst sju stycken nu och den åttonde på väg....


Det var verkligen en innehållsrik jul för den här tanten!! Roligt att få träffa alla, krama om dom och se dom   Och jag sov faktiskt ganska bra! När jag kom hem var jag däremot som en urvriden disktrada. Och jag har oxå kommit på, att jag sover av Tradolanpillerna - rena sömnmedlet!! Så det var nog därför jag sov så pass bra. Är ju lite rädd för att bli beroende av dom, så när jag var hemma, lät jag bli att ta några. Med en vakennatt som följd + väldig värk :-(


Väl hemkommen hade paketet med overallen kommit!! Och jaa - den var stoor OCH sköön!! Och skönare kvalité än den jag skickade efter på Onepeace! Plus mindre än halva priset på Tradera!! Nog kan jag kanske ta av en eller två decimeter på benlängden, men jag måste inte. Och den räcker till över min stora rumpa ;-) Rekommenderas verkligen till alla mysmänniskor!! Visst ser jag ut som en Barbamamma eller ett Mumintroll - men det kanske jag ÄR oxå ;-)))

Tyckte det var värt en stor bild - är man stor så är man.... Och inte blir man ju mindre i den här förpackningen ;-) Liite svårt att fota sig själv i helbild, men det får gå ändå ;-)

     


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards