stinalill

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Stina - 24 september 2009 21:23

  

Tror jag behöver en liten skyddsängel, som kan se efter mig lite.... förresten - jag tror jag har en...!!


Iväg ut idag, tog ut pengar på Minuten och skulle posta räkningarna. Och snubblade på trottoarkanten - rasade rakt i backen!! Fick hjälp upp av en tant och kände efter om något var brutet eller så - guskelov inte! Men riktigt ont i höger tumme/tumgrepp och så högerknät, som jag ramlade på. Ett riktigt häftig blåmärke blev det där, såg jag sen. Hade dock bestämt mig för att åka till Västerås idag - så det gjorde jag. Inhandlade flisofix i Surahammar och sen in på Bauhaus i V-ås.


Hemma hade jag skrivit en prydlig minneslapp med mått och diverse saker. Men den blev kvar hemma på köksbordet - till ingen nytta alls.... Försökte rekonstruera och inhandlade därefter kakel med tillbehör till köket!! Fick hjälp av en jättegullig tjej, som följde mig både hit och dit. Nu jäklar ska här kaklas!! Kan inte visa nå´n bild ännu, eftersom jag inte orkade bära in det från bilen. För närvarande är högerhanden rätt obrukbar - ont i pekfingret hade jag sen förut. Och det är inte klokt vad ofta man behöver använda dessa fingrar tillsammans..... 


Så det var i princip min Västeråsresa. Tog oxå en snabbis på Coop på Stenby. Sen hem som en bättre begagnad disktrasa. Och sängläge tills nu. Det skulle vara kul, att strosa runt lite och bara kolla - som jag gjorde förr. Men det går inte längre. Men kakla SKA jag! Fast jag räknar med, att det kommer att ta tid. Och jag har ju faktiskt inte bråttom egentligen.....


Inatt kunde jag inte somna - hur jag än låg, så gjorde det ont där levern sitter. Så vid 2-tiden gick jag upp och tog två Furix. Sen fick jag springa på toa förstås. Men det var en bra åtgärd - det onda gick över. Jag har lärt mig, att vätskan gärna samlar sig i levern. Och då gör det ont, även då man andas. Så denna gången kunde jag förebygga ett besök på sjukan!! Och jag klarade mig ju faktiskt oxå från brutna armar och ben idag!! Så hej och hå - jag har nog haft en turdag idag i alla fall!!! Skyddsängeln har nog varit med mig!! 

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards