stinalill

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Stina - 6 september 2012 19:43

Jag börjar väl med det som ligger närmast - de senaste tavlorna.... Först ut blir en, som jag kallar "Vasst gräs". Den var rolig att sy, men jag tycker den saknar det där lilla extra. Försökte mig på att fylla i lite rött på vissa av gräsen, men det blev ändå liksom inget liv i den, tycker jag.... Men på bilden här hade jag ännu inte gjort den justeringen. Och den är allt lite skarpare grön i verkligheten....

 


Ibland tror jag, att jag är lite lagom knäpp. En morron när jag låg i min säng och gonade mig, fick jag en idé, att jag skulle sy en tavla som kan förändras!!! Som inte är statisk. Så påbörjade jag ett arbete, som jag skulle hinna lessna på flera gånger om, innan det var färdigt. Men när den äntligen till slut var klar, är jag nog ganska nöjd med den!! Den heter nog "Föränderlig sommar" och är ca 60 x 60 cm stor

 

"Träden" kan man alltså ta bort och sätta dit, vartefter man behagar. Vill man bara ha två träd på tavlan, så har man det. Den tog som sagt väldigt lång tid att sy. Och problemlösningarna var nog det roligaste - och svåraste. Ett jäddra pysslande med flisofix, fliselin och kantsömnader. Och bara "grunden" är 256 st små blå lappar 5 x 5 cm. Och sen maskinbroderi på fri hand över hela ytan, med byte av tråd stup i kvarten. Där fick jag återigen lite träning av tålamodet ;-)   

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards