stinalill

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Stina - 20 januari 2011 19:55

                                  


Så blev jag då "riktigt" sjuk.... Snuba, hosta, huvudvärk, yrslig, feber, illamående och snurrig. Det sistnämnda kan i och för sig vara kroniskt, eftersom det har uppträtt under ganska lång tid.... ;-) Igår låg jag helt däckad - som nå´n sorts dvala liksom. Tror jag hade ganska hög feber. Men inatt SOV jag!! Underbart!! Och kände mig mycket, mycket bättre. Åt t o m lite frukost. Men, men - en vanlig bonnförkylning ska man väl ta sig igenom. Och vaccinerad är jag - så nå´t svin ska inte komma hit och jäklas. Sen vet jag, att när man väl är piggelin igen, så ler livet mot en och man känner sig så lycklig :-)


När jag har tittat tillbaka på bloggen "För ett år sen" och "För två år sen"  så har jag sett, att jag tydligen ÄR sjuk i januari!! Det ska tydligen vara så med mig.....


Många tankar går tillbaka till de dagar jag tillbringade i Gävle. Mina goa barnbarn!! Och Maja, lilla Maja - hon är snart lika lång (kort?) som jag!! Stora damen redan - med svarta tights i fuskläder och långa stövlar med klack!! Så lilla svarta väskan med pärlor på över axeln. Där förvaras den mest älskade julklappen - I-phonen!! Jag nog blir hon allt lite bortskämd av sin lilla pappa..... Men hon har inte börjat sminka sig ännu i alla fall....


Och sen Johannan.... Så ansvarsfull, men ändå full med bus och fnitter!! Nära till gråt, men oxå nära till skratt! Och hon SER människor runt omkring sig. Jag har sagt det förr, men jag tar det igen : hon skulle passa alldeles utmärkt på ett äldreboende!! Nej fy 17 säger hon själv - torka skit och byta blöja. Men jag kan inte komma ifrån, att jag tycker hon ska jobba med människor. Fast just nu är det hästarna, som får all hennes omtanke och kärlek - speciellt Ettan då förstås..... (se hennes blogg "dressyrnorden" på min länklista)


Jag har i dagarna fått veta, att Ankies äldsta son, Dennis, har kommit in på fallskärmsjägarna inom försvaret. Om det tycker mormor INTE. Men - jag får välan försöka vara glad för hans skull - detta är ju vad han allra helst vill. Han har väntat och väntat på, att få besked från försvarsMAKTEN. Skulle han inte ha antagits, misstänker jag, att det hade blivit stor besvikelse med många fula ord och och en och annan tår. Han ska väl prova på pojken.... Den 31 januari ska han inställa sig på Karlsborg.....


Livet lever sig självt liksom.... Liten baby blir stor och vuxen blir gammal tant... Men visst har det varit spännande, att få följa mina barnbarn - om än på håll för det mesta. Jag har mycket att vara tacksam för - att se hur dom artar sig väl..... 


  


Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards