stinalill

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Ljuvlig dag o tankar i knoppen

Av Stina - 3 juni 2011 20:54

Vilken dag!!! En fantastisk dag!! Riktigt härligt, ordentligt sommarväder!! Och jag njuuuter!!! Först gav jag mig tid att sova - faktiskt ända till 11.45 Sen upp och gjorde iordning massäck och iväg till sjön :-)) Så låg jag där mitt i härligheten, sög åt mig varenda solstråle, plaskade med fötterna i vattnet och lyssnade på bok... Livet kan inte bli härligare än så!!


Så har jag skaffat en ny kamera!! Så den har jag provat och trixat med. Men det tar nog en tid, innan jag begrip den helt - träning och åter träning. En klar fördel med denna kamera är, att jag kan stå låångt borta och ändå komma nära. Alltså en ordentlig zoom.


  Det här är alltså skogen tvärs över sjön - där i mitt paradis!


Det är svårt att smälta all vackerhet, som finns ute nu. Allting blommar med en så´n prakt, att man kan bli alldeles andlös. Hela fält med smörblommor t ex:

 


Och hundloka och midsommarblomster:


På väg hem vid 6-tiden (+25,5!!) tog jag mig tid, att plocka årets sista liljekonvaljbukett. Så nu står den buketten i köket och fyller mig med golukt! Ljuvliga sommar!!


Igår satt jag på balkongen och testade kameran lite. Fick till rätt bra skärpa. Denna pensée är en så´n där minipensée. Så har jag beskurit bilden och förstorat upp den:

 

Från balkongen tog jag detta foto på en bil med cyklar, som stod längst bort på ICA-parkeringen:

 

För att inte tala om den översta biten på stationen, som ligger ännu längre ifrån! På fotot såg jag ju, att det är dax att rusta upp byggnaden!!

 

Igår kväll blev jag oxkså vittne till en vackert och ovanligt ljus på himlen:

    

Jag är så lycklig, för att jag fortfarande tar mig ner till sjön! Visst var det trögt, att gå till bilen efter dagens soldyrkan. Flås, flås och spagetti i knäna. Men det GÅR!! Och helt klart mår jag över huvud taget bättre nu. När jag läser bloggen två och tre år tillbaka, mådde jag definitivt mycket sämre. Den där hemska, stora tröttheten har kommit av sig! Om jag sover länge på förmiddan, behöver jag inte gå och vila under dagen. Detta får jag allt berömma Dr Gräsberg för. Han halverade vissa mediciner och rådde mig att dela upp pillerna, så jag tar nu en på morron och en på kvällen av vissa meduxiner. Tänk att så lite, kan göra så mycket!!


Igår var jag tillsammans med tre kompisar och hälsade på en f d arbetskamrat, som har fått en stroke. Och hon var verkligen illa däran. Det var minst sagt beklämmande att se henne.... Jag får tacka min lyckliga stjärna, att mina strokes inte har tagit värre på mig! Och inget vet man om framtiden. Det gäller allt att ta tillvara nuet - rätt vad det är, är det för sent.... Ibland tycker jag, att jag "slösar" med dagarna. Det gäller att ta vara på den tid man har kvar. Göra saker att må bra av - använda tiden.... Visst kan jag kanske leva i 20 år till - men frågan är HUR.... Och det kan ju vara slut redan imorr´n. Hur som helst, hoppas jag att det går fort. Men inte heller det rår man ju över. Det är egentligen bara här och nu man kan rå över!!


Många tankar kommer och far i knoppen. Och ibland sätter sig tankarna fast - t ex efter en stark dröm. Jag drömmer ofta stressdrömmar och jobbdrömmar - inte särskilt roliga, om man säger så. Och jag tror det är så, som "min" Anita säger - att när man bor singel, finns ingen som kan bryta tankebanorna hos en. Man har ingen nära, som man kan bolla med och prata av sig för stunden. Men ett sätt är ju förstås, att skriva av sig ;-) 

  

 
 
Ingen bild

Ankie

3 juni 2011 23:23

Värsta papparatsin!

 
Ingen bild

Annsan

5 juni 2011 13:20

Och så finns det ju dom som löser o funderar på andras jobbproblem oxå... :) Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards