stinalill

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Våren i huvét på en tant

Av Stina - 14 februari 2010 14:58

Har setat vid datorn och testat och fixat mest hela da´n. Rätt fyrkantig i ögona nu ;) Gick även in på min e-mail, vilket jag inte brukar göra allt för ofta. Tack Ruth för ditt påpekande!! Man ska kryssa här och ta bort där.... Tydligen hade jag missat nå´n liten ruta, så det gick inte att skriva kommentar hos mig!! Men nu är det åtgärdat.... Jag tänkte nog, att nu vill ingen skriva nå´n kommentar hos mig längre, eftersom jag har eftersatt bloggandet så länge.... allt straffar sig :( Men så var det tydligen inte i alla fall :)


Natten har varit förfärlig. Kunde inte sova, låg och mådde lite illa. Till slut gav jag upp sovandet och gick upp istället.  Bums in på toan - satt där och hävde ur mig både fram och bak - för att uttrycka mig försiktigt. Huvva!    Men magen lugnade ner sig guskelov och jag somnade vid 4-tiden igen. Känner mig lite spak idag och har inte vågat äta nå´t ännu. Men inget dåligt som inte har nå´t gott med sig. Det var ju en bra "kick-off" till den kommande veckans ätande!! Ny vecka - nya tag!!


 

Ja det här är den kommande "Våren" för mig!! Det gröna är nog lite grönare i verkligheten och det gula lite ljusare. Tänk att det ska vara så svårt att få färgerna rätt på foton!! Tavlan är ca 45 x 70 cm stor. Och nästan inget på den är, som jag hade tänkt ut det från början! Den lever liksom "sitt eget liv", när jag sätter igång och syr. Kul att göra den - men lättad, när den äntligen var färdig.... 


Och just idag skiner solen rent märkvärdigt    och temperaturen ligger på blygsamma minus 0,5 grader. Alltså överkomligt även för mig - för att vara vinter;) Men ändå ska jag nog ta mig en kopp te och sen ta sängen på ryggen en stund..... Inte sova -bara vila...


Hoppas alla mina bloggvänner m fl får en fortsatt trevlig alla     dag!!



 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

14 februari 2010 17:28

Överskriften på ditt förra inlägg var "Bloggtystnad" och det blev det med besked hehe, tänk att ett kryss i fel ruta kan ge en mera tystnad, men nu fungerar det rätt.
Tavlan har vackra färger och ger fantasin för den som beskådar den fritt spel att tolka symbolerna. En tavla helt i min smak, men så skriver jag alltid, men det hör till saken att jag älskar alla dina konstverk. Hoppas du är återställt efter nattens tumult på toan.

Ha en fortsatt fin dag på "Alla ♥-ans dag"... Ger dig en extra stor kram !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

14 februari 2010 17:30

Det var då för väl att Ruth kunde nå dig och göra dig uppmärksam på att det inte gick att kommentera ditt förra inlägg. Vet du, jag tolkade det som att du sagt upp bekantskapen med oss genom ett medvetet val *skratt*, det var ju skönt att det inte var så ;o)
Du skrev att det inte händer något i ditt liv...och DET känner jag igen...jag som inte ens orkar gå ut längre, men att vi kan utbyta tankar är också en viktig social kompetens...eller hur ???
Dittt senaste konstverk "Våren" önskar jag att jag kunnat pryda en vägg med här hos mig...SÅ UNDERBAR att se på !!!
Hoppas du mår bättre efter din vila och om du orkar så kom in till mig och lyssna på en härlig kille (och vacker är han också) *fniss*.
Ha en fortsatt god Alla hjärtans dag och kram på dig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ankie

15 februari 2010 19:58

Skitsnygg tavla! Vilken konst. Tycker du ska börja kalla dig textilkonstnär. Det är hög tid.

 
Ingegerd

Ingegerd

15 februari 2010 20:07

Hejsan! Helt fantastisk vacker Din nygjorda tavla! Riktig vårstämning. Instämmer med Ankie ovan: Du är en textilkonstnär!
Jag har ett litet ufo liggande, en quilt-duk som bara har kantremsans hörn kvar att sy ihop. Jag är inte så fingerfärdig men ska göra så gott jag kan, för nu vill jag lägga den på köksbordet!

http://josephinespapilloner.blogg.se

 
margit

margit

16 februari 2010 01:09

Go natt, Stina! Hppas att du ligger o sover...medans vi "nattskator" fortfrande är uppe.
Hoppas att du piggnat till efter"2magsjukan"..vilket jag antar att du hade...
Inte kul och så svag o matt man då brukar bli...hELT utslagen ibland.
Önksar dig en fin vecka...och att du känner dig återställd...
Kramen vännen!

http://margitholm.blogg.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

16 februari 2010 15:53

Underbara du !!! Vad bra att du känner dig fri från magbesvären. (fint ord jag använder när jag kunnat skriva sk.....ka) ... Du är då inte dålig om du gör det du skriver ... "tar sängen på ryggen" ... Tänk på sängen säger jag då !!! *skrattar*
Jag blev väldigdt förtjust i ditt konstverk, som alltid ... Vackert, längtan till våren-framkallande, lovar oss ljuset och grönskan. Tack för det!!!
Ha det gott min vän och som sagt ... var rädd om säng ... äh, ryggen.
Stora kramen

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

17 februari 2010 15:58

Tänk, jag trodde att du medvetet valt att inte ta emot kommentarer, eftersom du ville vila från bloggandet! Därför skrev jag faktiskt en kommentar till inlägget före.
Din vårtavla är verkligen ljus och vacker med eleganta svepande linjer. Och visst är du en textilkonstnär!
Hoppas du mår bättre nu.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
solan

solan

20 februari 2010 18:36

Underbar tavla,vackra färger du e ju en konstnär i mina ögon...
Hoppas du blivit återställd från din magåkomma
ha en bra lördakväll Solan

http://m-fors.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

21 februari 2010 14:06

Vad hålls du med kära Stina-Lill !! Var tvungen att titta in och skriva en hälsning.
Hoppas du har det gott och inte tycker allt för illa om det där vita som faller lite då och då. Själv håller jag på att lära mig slappna av och gilla läget.
Stor kram till dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards