stinalill

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Flunsaspruta och underverk

Av Stina - 30 oktober 2009 20:43

Ringde Läkarstation i förmiddax och frågade, när jag skulle kunna få min flunsaspruta. Och jag var välkommen dit kl 13.45 När jag sen kom in för sprutningen, vågade hon inte sticka den i mig. P g a min förbaskade hosta. Hon ville att en läkare skulle lyssna på mig och ta beslutet. Okej. Och han hörde inga konstigheter på mina lungor. Så tog dom en snabbsänka och den var lägre än förra gången - bara 16. Mot 37 förut. Han sa oxå, att den intensiva värken på vänster sida berodde på, att jag hade knäckt ett revben med min hosta....!! Men sprutan fick jag, innan jag gick därifrån. Så nu var det klart!! Den vanlig flunsasprutan får jag ta senare....


Jag hade tänkt att åka och handla sen. Men kände mig så fruktansvärt trött, så jag åkte hem och åt och parkerade sen i sängen. Funderade fram och tillbaka på, om jag skulle ringa och be någon komma med och hjälpa mig. Men så kände jag mig så pigg efter vilan, så jag fixade det själv! Skönt!! Tog itu med att bära in golvpaketen från bilen oxå! Och det gick!! Men när jag stod med det tredje och sista paketet vid bakluckan, kom det en tjej, som erbjöd mig hjälp!! Verkligen jättesnällt!!


Så nu är det mesta förberett, för att ta emot dotter och svärson imorr´n!! Pontus - Ankies yngsta - skulle till Fagersta för inebandymatch!! Fast han åker i och för sig tillsammans med sitt lag. Och tanten har handlat hem fläskfilé och potatisgratäng. Så jag hoppas i alla fall, att dom ska bli mätta och belåtna, när det blir matrast. Och så blir det alltså nytt golv i hallen! Ännu en bit på väg!! Det blir naturligtvis oxå kul, att ha Ankie och Stefan här en hel dag!!!


  

Jag fick ju kakel över efter köksjobbet. Så jag kom på att kakla mina fula "underverk" oxå - alltså grytundelägg! Det blev ju rätt effektfullt, även om dom blev lite tunga.... Men stadiga och bastanta....



 
 
Ruth

Ruth

31 oktober 2009 09:09

Hoppas du mår bra i dag trotts sprutan i går, skönt att få den undanstökat. Fullt upp med jobb i dag, är det ett klickgolv så går det snabbt. Trevligt med hjälp, dom är gulliga dessa hjälpredor som ställer upp i vått och tort. Smarta gryt-underlägg, du är påhittig du.
Ha en trevlig helg.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

31 oktober 2009 20:43

Men söta go'a Stinalill!
Ett brutet revben som gör sååå ont! Och du har hållit gång med kakling och shopping m.m Du måste ha en rejält hög smärtröskel. att du dessutom orkade med att bära in golvpaket från bilen säger en hel del om vilken tuff brud du är. Jag bugar och bockar för sån sisu. Bra att du fått flunsasprutan :)
Njut av besöket i morgon - och dina nya grytunderlägg är fiffiga.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

1 november 2009 00:12

Lilla vän!!! Vad du fejar och ordnar. Kan du skicka lite energi??? Jag läser här hos dig att du tagit svinsprutan. Hoppas att du rapporterar hur du känner dig framöver. Själv känner jag mig vilsen i om jag ska eller inte ska ...
Fina grytunderlägg. Som vanligt är jag imponerad !!!
Stor kram till dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annsan

1 november 2009 00:12

Hej min vän.
Vad kul för dig att barna kommer oh hjälper i hallen! Jag hade tänkt titta in i morgon, men det får bli en annan gång. Vi har ju fler chanser! P-platsen tror jag att jag kände igen för att jag själv ibland tar en mini-paus där på väg hem från Västerås el. Stockholm. Jag gillar helt enkelt stället... Ha det gott tills vi ses och hörs! /kram Annsan

 
stinalill som tackar för komentarer

stinalill som tackar för komentarer

1 november 2009 17:51

Ruth : Jo jag mår bara bra efter sprutan. Ja jag är så glad, att dom kommer och hjälper mig!

Lambergsfrua : Visst 17 gör det ont, men jag har en del smärtstillande piller, att ta till ibland.

Skomakar-Lisa : Tyvärr känns det inte som jag har någon energi över - det är nog viljan som styr. Jodå jag ska rapportera!

Annsan : Ja det är kul, att dom landade här! Men dom åkte hem igår kväll. Visst är det ett fint rastställe!

Kram till er allihopa!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards