stinalill

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Tre eländen....

Av Stina - 25 oktober 2009 16:58

Så var det alltså så - att vi kommer inte undan reklamen, utan att betala för att slippa den!! Men inte 17 BETALAR jag 20 pengar i månaden, för att slippa. Istället borde jag ju FÅ betalt för att reklamen ska fara runt på min blogg.... Usch och fy......Skrikandes


Sen nästa usch och fy - Medresenärskan är utraderad!! Borta!! Finns inte!! Kaputt!! Vilket sätt!! Jag blir så lessen så lessen Gråter Utan förvarning.... Skit rent ut sagt, att inte kunna gå in och läsa hos henne längre. Hon hade alltid så trevliga och roliga små historier att berätta.....


Och det tredje usch och fy är, att allt är så himla grått!! Grått både ute och inombords. Gråter Ingenting roligt händer. Är så less på detta eviga hostande. Även om jag är tacksam, för att jag kan sova om nätterna nu. Annsan skulle på operan igår kväll. Men jag kunde ju inte följa med och sitta där och hosta och störa. Och inte kan jag träffa några vänner. Jag kan ju smitta ner dom. Och inte orkar jag.... osv osv.....


  


Flugsvampfamiljen här ovan lyser väl upp lite i allt det gråa i alla fall!! Har röjt på balkongen idag och plockat undan mina älvor, stenar och kottar.  Trist! Men årstiderna kan jag inte påverka. Återstår att acceptera..... Jooo det kommer väl troligtvis en vår till.... Då jag får gå ut i skogen och plocka hem mossa. Och placera ut mina små älvor igen..... Längtar.....

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

25 oktober 2009 17:40

jag kan trösta dig med att två eländen kan elimineras;) Det har dykt upp en tant Berta som är mycket trevlig och påminner starkt om resenärskan. Hon kommer nog att flytta in vad det lider. Reklamen vänjer man sig vid och behöver inte betala i så fall. Kanske blir det så att vi slipper avgiftern för bilder och då kan man unna sig att välja bort reklamen istället. Kstnaderna för sajten kan jag inte bedöma men nog har den växt sen jag började för två år sedan. Tristess är relativ som allt annat. Tänk att ha Tv radio dator handarbete telefon bra böcker god mat...hörsel och syn inte att förglömma;)
Ha det nu gott!

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

25 oktober 2009 18:54

Ingen glad Stinalill i dag. Medresenärskan dyker nog upp här som gubben ur lådan vad det lider, vi är många som saknar denna underbara vännen.
Reklamen är inte kul, men du kan välja vart den skall vara på sidan, i sidospalten eller under det översta inlägget, jag valde under det ser trevligare ut. Inte så enkelt att hitta en blogg utan reklam, oftast så kan man köpa bort den, vilket jag kommer att göra om det blir flera reklamrutor på sidorna. vi får se tiden an. Regnigt, grått och trist blev det denna söndag. Hoppas du får en trevlig kväll framför TVn.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Skomakarlisa

Skomakarlisa

26 oktober 2009 11:04

Här kommer kärringen och hoppar upp ur lådan .... Ja det är systera ser du ... Skomakar Lisa. Välkommen hem till min lilla koja. Jag har tagit vara på alla minnesanteckningar systera hade så det tänkte jag förvalta.
Kram på dig !!! vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

stinalill som tackar för kommentarerna

27 oktober 2009 18:36

Skogsfrua : Du har så rätt, så rätt! Men när tristessen (understimulansen?) slår till, hjälper det inte så värst med tacksamhet, för att jag inte bor döv och blind i mörkaste Afrika....

Ruth : Nej ibland får man kanske vara lite oglad. Men som sagt, det stundar bättre tider, då man får en vän åter och struntar i reklamen!!

Ja osså Skomakarlisa : Det var då för väl, att Resenärskans systra dök upp!! Tack för det Lisa - nu kan jag komma till din koja ibland och få mig en hostdämpare!!

Kramar till er alla tre!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards