stinalill

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Sängrappaport

Av Stina - 15 oktober 2009 18:38

  

Ja inte känner jag mig rolig och spirituell precis Rynkar på näsan Men jag ska väl skriva några rader och tala om att jag lever! Och inte har jag placerat mig på sjukan heller - peppar, peppar ta i trä..... Jodå - jag har varit i kontakt med sjukvården och dom trodde det var det berömda svinet, som hälsat på hos tanten. Jag fick en tid hos doktorn till kl 15 idag. Men imorse kände jag mig bättre, så jag ringde och avbokade.... Kanske lite dumt kan jag tycka nu, när hostan sliter i mig. Men febern har gått ner ändå, så jag tror att det är på väg åt rätt håll.


Det är ju lunginflammation jag är rädd för. För efter lunginflammationer tidigare, har jag ju fått den här skiten med flimmer och hjärtsvikt. Men - jag klarar mig nog denna gången. Fast visst känner jag mig risig - jag är helt röd i halsen och hostar som en dåre. Har legat i sängen mest hela tiden, slumrat till, hostat, slumrat till.... Tidsbegreppet är utsuddat och jag känner mig liksom utanför mig själv. Och - jag är inte intresserad av att äta nån´ting!! Men jag har ju en fettreserv, att ta av!! Och nog skulle det vara mysigt med nå´n som kom smygande med en kopp te lite då och då. Men å andra sidan så fixar jag ju det själv faktiskt!!!


Jag bara säger det - ta sprutan!! Det kan det verkligen vara värt!! Tyvärr så hann inte jag.....


Tack för era kommentarer!! Känns bra att jag är tänkt på <3 Och KRAMAR till er alla - fast kramar på håll, så jag inte smittar ner er!!

 
 
AtomicHarbor

AtomicHarbor

15 oktober 2009 20:32

Hej :=)

Skönt du är på bättringsvägen. Har själv ännu inte erhållit denna form av influensa även om hustrun påstår att jag springer omkring och smågrymtar ibland.

Det fina med att bli sjuk är ju att man så småningom tillfrisknar igen ;=)

Jag har tagit massssssvis med blommor och blader och blivit lesssssssss på allt sockersött.

KRYA på dig Stina. En wisky brukar göra underverk...

http://www.boni.se

 
AtomicHarbor

AtomicHarbor

15 oktober 2009 20:37

Hej igen. Har lagt en länk till din blogg hos mig. Hoppas det går för sig?

http://www.boni.se

 
Ingegerd

Ingegerd

15 oktober 2009 22:15

Hoppas det ordnar upp sig, men jobbigt är det att hosta. Men hostan behövs ju för att rensa rören. Du kan ju ändå kolla upp lungorna efter ngn vecka för säkerhets skull! Nej, aptit brukar man ju inte ha vid såna här tillfällen, så visst är det bra att ha en liten fettreserv. Mycket energi går det åt!
Kramar tillbaka och hoppas du kan sova så mycket som möjligt, trots hostan.

http://josephinespapilloner.blogg.se/?tmp=15220247

 
Ruth

Ruth

16 oktober 2009 11:02

Bra att du har tappat din temp, men det är lungorna som du verkligen skall se upp med, dumt att du avbokade din tid hos läkaren, nu går det mot helg också. Jag skall ta "Nöff sprutan" direkt när det blir min tur. Bra att du är på bättringsvägen, var riktig orolig för dig, hoppas du dricker mycket. Väntar på en ny rapport i morgon.
Krya på dig vännen!

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
medresenärskan

medresenärskan

16 oktober 2009 12:40

Stackars vår Stinalill ... Bli antastad av det där svinet eller något liknande. Låter inte upplyftande. Jag hoppas innerligt att du blir frisk snart ... jag vill se en pigg, frisk och glad Stinalill här på bloggen.
Stora kramen på distans ...
och har en trevlig helg trots allt !!! Vi finns här ute när du orkar, vill och kan.

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annsan

16 oktober 2009 13:12

Ja du min vän... Om Mohammed inte kommer till berget får väl berget komma till Mohammed eller hur det nu heter! Tur att dom är envisa på vårdcentralen och känner till dej vid det här laget.. Jag är glad att det kommer en läkare hem till dej idag! Vi hörs. /stor kram Annsan

 
Therese

Therese

16 oktober 2009 13:29

Kram på dig!

http://www.skrivverkstan.se

 
Ingen bild

stinalill tackar för kommentarer

16 oktober 2009 17:30

AtomicHarbor : Gjorde som du sa - men jag tog en Baileys istället ;) Visst är det härligt, när man är frisk igen!! Helt okej med länk till mig.
Ingegerd : Du har så rätt - bra att hostan rensar rören!!
Ruth : Se dagens inlägg! Skönt är det iaf, att febern är väck!
Medresenärskan : Misstänker att det dröjer ännu ett tag, innan sundheten lyser om denna tant.... Tack gulle dig!
Annsan : Ja jag tror dom vet lite om mig nu på Läkarstation...!!
Therese : Tack gulle dig!!
Kramar till er alla!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards