stinalill

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Dålig visp och småspiksblåst

Av Stina - 16 augusti 2009 16:31

Det är alltid lite knasigt, att gå in på någon annans dator. Men jag tog mig en tur in på Ankies iaf. Bilden ovan har jag knyckt från Ankies fotoalbum från Bulgarien. Det är Dennis som har sina knep, för att garanterat inte få solen i ögonen ;)


Men bruna hade dom ändå blivit på en vecka och med solskyddskräm på. Badat hade dom gjort - mest i Svarta havet. Och ätit och sovit, slöat och umgåtts. Precis som en semester ska vara.


Här i Glädjen blåser det småspik och den stora lampan är inte tänd. Får väl se hur det blir till veckan. Igår åt vi potatisgratäng, lövbiff, bearnesås och sallad. Och kladdkaka till efterrätt. Mormor skulle vispa grädden till. Och jag vispade och vispade. Jäddra dålig fart på Ankies elvisp, tyckte jag. Och grädden ville inte tjockna. Så kollade jag på förpackningen - Matlagningsgrädde!! Ja då hjälper väl ingen visp i världen.... Så det blev lite tunn grädde till kladdkakan.... Men Pontusen blev iaf firad av sin mormor före middan med ett kuvert och lite småpresenter.


Och ikväll vankas det kräftor!! Smaskens! Sista kvällen på Ankies semester! Sen börjar vardagen för både ungdomar och vuxna med skola och jobb. Och en tant pensionär åker hem till Skinnsberg - får se om jag kan hitta nå´t nytt projekt att sätta igång... Fick ett SMS från Annsan - hon hade iaf sålt för 800 kronor! Inte illa pinkat! Tack Annsan! Det blir lite nya textilfärger och lakansväv!!

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 augusti 2009 18:18

DE verkar j´ha haft en toppensemester i Bulgarien och du en fin vistelse i Glädjen. Grädde är ju ändå alltid grädde - om än något svårvispad ibland;)
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards