stinalill

Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

Silverlöv, möbelväska och canvas.....

Av Stina - 12 juni 2009 22:08

Visst är det ett vackert tyg, som jag köpte igår?? Löven är "ritade" i silver. Jag hade kunnat köpa hela packen, om jag hade varit fullsketen med pengar.... Ändå var det rätt "billigt" - 105 kr per meter på 120 cm bredd. Jag nöjde mig med en halvmeter - och jag vet inte riktigt vad jag ska sy av det.... Men det får väl ligga till sig lite - tills jag hittar en idé....


Kom så småningom igång med att sy nå´t helt "onyttigt" idag - bara för att se hur det blir. Av Ankie fick jag nämligen förut buntar ned möbeltygprover - hon hade fått dem på det arkitektkontor, som hon arbetar på.  Och tänkt på sin lilla mamma ;) Så idag har jag sytt ihop nio gånger nio rutor och detsamma till bakstycket. Tänkte att det skulle kunna bli en väska så småningom. I mittenrutan på ena sidan har jag sytt in en ficka med dragkedja - mobiltelefonen?.... Så ska jag quilta det hela på nåt sätt och fodra den sen - med fickor i fodret. Får väl se vad det blir.....


Igår skickade jag iväg betalningen för en canvastavla, som jag har beställt på nätet. (Fick tillbaka på skatten!! :))Tavlan ska vara delad i tre delar och föreställer havet nere i Mölle. Det fotot knäppte jag, när jag var ner och hälsade på Therese (Prebens tjej) för några somrar sen. Jag har fått förhandsgranska den i mejlen, innan jag bestämde mig. Och nu kanske det dröjer 14 dagar, innan min nyfikenhet kan stillas.... Spännande.....

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

12 juni 2009 22:53

Mmmm, vilket ljuvligt tyg, Stina! Helt i min smak - blått och silver. Jag är ingen hejare på att sy, men köper ibland ett vacker tyg bara för att ha till duk eller en gardinkappa i köket. Då kan jag njuta av det varje dag under en tid :) Tills jag (eller Mannen i Mitt Liv) eventuellt tröttnar. Ska bli spännande att få höra vad du gör med tyget.

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

12 juni 2009 23:35

Det var ett vackert tyg, nästan synd att klippa lappar av det. Tror det blir något vackert av detta.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

12 juni 2009 23:55

Jättesnyggt tyg! Måste få se vad du gör av det? Men den ska väl få ligga till sig först.
Va kul med en "egen tavla".
Ha de.

http://lenastyglappar.blogspot.com

 
Ingen bild

Annsan

13 juni 2009 11:09

Ser du att det är löv i en stilla tjärn här i Bergslagen som nu sakta bryts ner av naturen själv...? /kram Annsan
ps. skickade redan en kommentar som uppenbarligen försvann i cyberrymden...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards