stinalill

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Gammel tant gör så gott hon kan.....

Av Stina - 12 maj 2009 21:23

.....dansar fan så illa.... Det är märkligt så snabbt dagarna går. Och tydligen är det så överlag för alla "äldre", att man behöver inte ha nå´t fullspäckat schema, för att tycka, att man har mycket att göra.... Det går liksom inte att stressa, som man gjorde förr. Men å andra sidan tycker jag, att man hinner njuta mer nu av stunderna. Som man bara rusade förbi tidigare.


Just nu njuter jag faktiskt av min nya gardin! Visserligen har jag funnit sex fel, men felen är i alla fall konsekventa. De är samma fel allihopa. Men det kanske bara är jag som ser - eller....?? Tycker hur som helst mycket om den :) Idag har jag oxå gjort en omflyttning av blommor, så det blev bättre balans i fönstret.


Jag har även plantat min änglatrumpet, så den är på plats där den ska fortsätta ha sin boning. Så får jag hålla tummarna för att det blir blommor så småningom.... Så blev det ett impulsköp idag av en pytteliten garderobsblomma!! Satte den i en liten kruka i mitt älvlandskap.


Var oxå upp till Heffa och grattade henne lite, lite grand. Begriper inte hur 17 hon kan vara 70!! Ville oxå träffa dom, innan dom åker till sommarhuset i Norrland om en vecka. Tänk om jag kunde orka fara upp dit en sväng i augusti.... Men det vågar jag mig nog inte på. Skulle oxå varit kul, att hälsa på min bror, som bor i Ålem utanför Oskarshamn.... Men jag får nog nöja mig med, att hälsa på ungarna nå´n gång då och då.... Och det är väl i och för sig inte illa pinkat, att jag fixar det ännu. Även om det blir alltför sällan..... *längtar*

 
 
lambergsfrua

lambergsfrua

12 maj 2009 23:04

Stina!
Vad glad jag blev för din kommentar om mina foton - tack snälla! Min stora hobby är just fotografering och jag har min lilla digitalkamera i fickan nästan jämt.

Jag är lite äldre än du, har ett förflutet inom skolans värld bl.a som speciallärare och rektor. Jag hann inte riktigt hamna in i väggen för jag hade en klok familj, som hejdade mig i tid. Hoppade av rektoriet och avslutade min karriär i skolan som speciallärare igen. Nu njuter jag i fulla drag av pensionärslivet och fyller dagarna med diverse aktiviteter.
Hoppas du orkar ta dig till goda vännerna i Norrland - det är en lisa för själen att komma ditupp! Men självklart ska du prioritera dina barn och barnbarn - det är ju livets dessert:)
Allt gott önskar jag dig!
Kram,
Lambergsfrua Ing-Gun

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

12 maj 2009 23:06

Måste bara fråga. hur gör du för att få fram en sån där gullig rörlig bild som den lilla musen???
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
lambergsfrua

lambergsfrua

13 maj 2009 19:42

Tack för ditt svar, Stina! Det jag egentligen undrade över var, hur man får rörliga bilder. Den finessen har jag inte lärt mig. Däremot har jag en hel mapp full med fina foton och bilder.
Varma hälsningar!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

13 maj 2009 21:43

6 fel på gardinen, jag ser då 8 (skojar), det är nog ingen annan en du själv som kan se dessa fel :-)
Glöm att resa till Norrland, det blir bara myggen du kommer ihåg när du väl är hemma.
Vad är en garderobsblomma, den får du visa upp för mig.
Här har det varit 2 nätter med markfrost, så varje kväll plockar jag in alla blommor i krukor och lådor, jobbigt, men vill inte att dom skall gå förlorade, dom skall ju ge mig glädje under somaren.
Kramelikram till dig !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Svärson

Svärson

13 maj 2009 22:29

Hej Stina.
Litet allvarligt inlägg från din överdrivet positiva svärson.
Åk du dit du vill, sov på hotell på vägen. Orka ta tag i dina resor för rätt som det är det är det försent, brorsan får en hjärttatack eller stugan i norrland brinner ner. Du som tagit dig dit du är och rest till andra sidan jorden ensam skall väll orka med en bilresa som tar längre tid en ett par timmar. Dom du kommer till får acceptera att du sover ett dygn sedan.

http://erikibennarby.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards