stinalill

Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Gardinpussel!!

Av Stina - 10 maj 2009 21:11

Ja idag har jag verkligen lagt pussel! Prövat alla fyra varianterna på fotona. Och det finns säkert fler sätt, att pussla ihop bitarna. Men nu har jag bestämt mig hur det ska bli - till slut efter mycket funderande. Fortsättning följer så småningom om hur det bidde.....


Faktiskt rätt jobbigt, att sitta och sy hela da´n. Koncentrerad och fokuserad. Känner mig tung i huvét. Tog en liten paus ett tag och satte mig på balkongen. Solen var framme just då.... Men jag har samtidigt svårt att slita mig från syendet. Jag vill ju se hur det blir  :)


Annars har radion gått en stor del av da´n. Tänk så mycket elände det finns i världen. Krig, dödande och kränkningar. Månne aldrig människan lära sig att vara som folk - vara mot andra, som dom själva vill bli bemötta. Det är väl för jösse namn inte så svårt att förstå. Men tydligen ruskigt svårt att praktisera. Fast den enda man kan ändra på, är ju sig själv.... och förändring måste ju alltid komma innifrån.... Så en får väl göra så gott en kan, med det en rår över. Sinnesrobönen.....


Natti, natti alla människobarn!

 
 
Ruth

Ruth

10 maj 2009 22:40

Så fint det kan bli, alla varianter är väldigt fina, du får sy en längd av varje :-) Vet hur det är när man börjar med något, man ger sig inte fören det är klart, man är så ivrig. Du är en riktig textilkonstnär.
God natt vännen !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards