stinalill

Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Finns det hjärterum, så finns det stjärterum....

Av Stina - 26 mars 2009 18:31

Äntligen klar med detta projekt! Det tog sin lilla tid och jag har arbetat ovanligt intensivt. Och - JAG ÄR FAKTISKT NÖJD!! Ganska sällsynt, men ännu så länge kan jag inte hitta något jag skulle ha gjort annorlunda. Så skönt att jag är klar. Var faktiskt lite less, när det var dax, att börja med ryggkuddarna. Men jag höll ut och gjorde klart, som jag hade tänkt. Och turligt nog hade jag en påse kuddstopp hemma oxå. Men vadden är totalslut, så den måste fyllas på.....


Tavlan ovanför soffan ska så småningom bytas ut mot nå´t annat. Eventuellt ska jag sy några tavlor dit. Eller så fick jag tips av Lotta, att låta framkalla några av mina foton på canvas. Såg några så´na hos Annsan förut och dom är verkligen läckra. Har tänkt mig fyra stycken lika stora bredvid varandra med lite mellanrum, där fotot liksom fortsätter från den ena tavlan till den andra. Tiden får utvisa vad det blir. Det måste väl som allt annat mogna fram.


Nu ska jag faktiskt sätta mig ner och rulla tummarna ett tag. Ja, det är ju dax att skriva räkningarna förstås och imorr´n måste jag handla. Och jag ska väl städa undan alla tyger och trådar så småningom. Men ikväll blir det inget mer gjort. Nu blir det te och några smörgåsar, sen lägger jag mig nog med näsan i vädret framför TV:n. Risk att jag somnar - även fast jag inte gick ur sängen förrän vid elva imorse.... Dessa ljuvliga mornar, när jag kan ligga i sängen och gotta mig!! Så snarkar jag till ibland och så njuter jag av min vägg en stund. Känner mig som kungen i den tecknade Robin Hood filmen. Fast jag har faktiskt inte tummen i munnen som han.... Och några pengapåsar har jag inte heller - tyvärr....

 
 
Ankie Gustafsson

Ankie Gustafsson

26 mars 2009 21:46

Hur gör man när man njuter av en vägg?

http://www.bloggagratis.se

 
Stinalill

Stinalill

26 mars 2009 22:03

Ursäkta - jag uttryckte mig visst lite otydligt. Jag njuter så klart av det jag har satt upp på väggen - det du förut tyckte liknade ett altare....
Mor

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
synne

synne

27 mars 2009 06:56

God morgon. Jag har öppnat upp en ny bloggsida för att barnen inte gillar allt jag skriver om.Så det blir lugnast så.Kram Synne

http://olmikhus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

synne

27 mars 2009 15:22

Herre gud vad fint det blev."glad" Du är för duktig Stinalill.Så sträck på dig du gör ju otroligt fina arbeten.Kram S

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

27 mars 2009 18:59

Jättesnyggt, tavlan med! Ack ja min nygamla träsoffa står gömd under halmen i en lada. Hittade den där jag köpte sparken. Den vi har är söndertuggad av hundar och sannerligen inget att visa upp, men den har varit fin en gång och är fortfarande suverän att ta en napp* på.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards