stinalill

Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Riktig skitdag

Av Stina - 22 mars 2009 21:09

Jaha idag blev det då så småningom en skitdag. Får väl skylla mig själv. Iddes inte göra iordning nå´n mat, utan åt vitlökspainriche med ost och te istället. Varpå jag så klart blev "sugen". Och vispade upp en chokladmousse PLUS grädde också - till det. Hur dum får man bli?? Det förstår ju vem som helst, att efter en så´n rond känner man sig uppblåst, fet och äcklig.... Hur kan jag vara så förbannat dum?? Jag VET ju hur det känns efteråt....


Sen gick syendet fel. Jag har möblat hit och dit med mina lappar, men får ingen stuns på dom. Det stämmer inte, blir ingen balans - fel, fel, FEL... Så nu skiter jag i detta för idag. Får väl sätta mig och titta i mina "lapp"tidningar och se om jag hittar nå´n ny inspiration imorr´n.


Dessutom - min idiot - har jag setat och lyssnat på en riktigt värdelös bok. Lyssnat och lyssnat - urtråkig!! Tills jag bestämde mig nu, att nu skiter jag i den boken och börjar med en annan imorr´n. Har den inte blivit intressant efter två CD-skivor, så kommer den inte att bli intressant.


Och tror ni inte på 17 - det har snöat idag!! Guskelov behöver jag inte gå ut i eländet. Men det är ju fan - det ska ju vara VÅR nu!!


Har i alla fall gjort en bra sak idag. Har ringt runt till mina vänner och bjudit hit dom den 1 april - på lite lägenhetsinvigning!! Ska i alla fall bli kul! Tänker bara bjuda på fika och smörgås, så det blir inget märkvärdigt och uppstassat. Och Viktoria kommer inte hit och klipper några blå-gula band eller så. Fast det är klart, skulle hon ha lust, så kan väl hon komma hon oxå....


Imorr´n är det då en annan dag. Nya tag, nya ideér, ny inspiration och en ny bok - som är bra! Och - inte minst - äta rätt.....

 
 
Kristina

Kristina

22 mars 2009 22:25

Hej Stina!
Vad trevligt att du kollade in på min blogg :)
Visst har jag trillingar, tre tjejer!!
Sedan jag fick barnen har tiden rusat iväg kan man säga ;)17 år gick väldigt fort!!
Hoppas vi hörs igen.
MVH Kristina

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

synne

23 mars 2009 07:00

Godmorgon vännen min. Ja du det är inte kul med en sådan dag som du hade igår.Men trösta dig med att det måste finnas skitdagar för att du ska uppskatta dom bra dagarna."ler" Nu är jag hemma igen i lilla Mölndal. Får ju ha lite koll på mitt egna hem med."ler2 Exet kan ju bli bortskämd,det vill jag ju inte."Skrattar" Önskar dig en bra dag.Kram Synnöve

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards