stinalill

Direktlänk till inlägg 4 september 2008

Kontaktsvårigheter......

Av Stina - 4 september 2008 20:16

.... har jag haft idag. Med Internet. Jag förstår så pass mycket, som att det är många kringelikrokar i en dator. Men måste det vara så jäkla SVÅRT?? Jag anser nog, att jag är ganska normalbegåvad. Men det här med datorer som krånglar övergår min förmåga. Jag har ju inte betett mig konstigt  eller hanterat datorn annorlunda idag mot alla andra dagar. Ändå börjar den konstra och släpper inte in mig på den blogg jag vill in på. Helt omöjligt. Jag startade om datorn, jag stängde den igen, drog ur kontakten och startade igen. Tryckte femtioelva gånger på dom knappar jag brukar trycka på. Ringde upp Telia Kundtjänst, väntade i kö, beskrev problemet, men - det var naturligtvis inget fel på deras bredband. "Det måste ha hänt något med din dator"....

Så till slut ringde jag Tom och frågade om han kunde tänka sig att komma. Och det kunde han - t o m ganska så på en gång!! Och han knappade lite hit och dit, tog bort bitar av mitt gamla virusprogram, som tydligen fanns kvar, knappade lite igen, startade om - och sen FUNKADE det!! Han är ju rena trollerigubben!! Tänk om jag hade vatt så där 30 år yngre - då hade jag nog haft "fel" på datorn oftare..... Han står högt i kurs hos mig nu må ni tro!!

För övrigt har dagen varit TRÖTT!! Är så förbaskat less på denna överväldigande trötthet! Måste åtminstone försöka sätta igång att sy lite. Dagarna bara far iväg, utan att jag fyller dem med nåt. Det är slöseri med tid - slöseri med liv. Ligga i sängen och glo på en massa ointressanta TV-program! Visserligen är min säng väldigt skön och go. Men där ska jag ligga på natten, inte på da´n.

 
 
Ruth

Ruth

4 september 2008 23:23

Datorer är rena vetenskapen när det krånglar, blir det för jäkligt så kopplar min son som bor i Stockholm upp sig mot min dator och fixar det, jag bor ju utanför Göteborg. Se teknikens under. Min son är Data ansvarig för SE Banken så datorer är hans liv. Skönt att ha proffs att tillgå när nöden kräver.
Från det ena till det andra, ser att min kommentar på ditt inlägg den 3 inte har kommit in hmmmm, skrev jag något opassande ?
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Stinalill

Stinalill

5 september 2008 13:10

Vicken tur du har med support - du som har det i familjen! Fast jag är rätt nöjd med "min" Tom oxå! Jag kan då absolut inte hitta nå´t opassande i dina kommentarer!! Tvärtom!
Kram till dig oxå!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Ingen bild

synne

5 september 2008 20:00

Visst är det jobbigt att vara så trött,hur ska man bli av med det undrar jag??Skrev en dikt om det idag,den ligger på min blogg.
Kram på dig Synnöve

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards