stinalill

Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Underbara sommar!!!

Av Stina - 11 juni 2013 19:45

Sommaren är så ljuvlig och vacker, så det känns som jag har en fågel sjungande inuti!! Dom där varma, sköna dagarna som kommer emellanåt - bara ligga i solen - njuta och bli riktigt uppvärmd   Spara i en burk och ta fram, när isvindarna drar fram och stelfryser allt och alla. Tänk en så´n tur att sommaren finns!! Och det är så vackert ute, så jag blir alldeles till mig!! Det är ett antal gånger, när jag varit nära att köra i diket - bara för jag MÅSTE titta på allt det vackra   Liljekonvaljerna har ju tyvärr blommat över redan - men lupinerna står stolta och vackra!! Klicka på fotona för att se dem större!

       

För att inte tala om det överflöd av hundlokor som finns - naturens egna brodyrspets!!

Den här fotade jag för något år sen utan blixt framåt kvällningen :

 

Det skulle möjligtvis kunna vara en björnloka.....


Vädergubbsen spådde ju en stor sol idag. Och när jag vaknade (rätt tidigt faktiskt!!) var det en alldeles klarblå himmel!! När jag hade fixat matsäck och var färdig att åka, fanns det lite slöjmoln och var inte mer än +16!! Ja men solen värmer!! Så jag for iväg till sjön. Och det är nog det närmaste lycka jag kan komma, när jag kommer ut ut skogen och har mitt smultronställe framför mig!! Stort, mäktigt känns det....


       

Där kan jag ligga i timme efter timme och bara njuta!! Och ligga och titta på molnens variationer....

     

Tyvärr blev det fler och fler moln, så jag fick lov att klä på mig, för att inte börja huttra   Och sen tog jag mig sakta hemåt istället. Men stannade gång på gång och fotade....

 


Min lilla urtidsmammut ligger vid sidan av stigen tålmodigt år efter år och ser mig komma och gå....   Ännu så länge har den förra årets hår på knoppen, men det kommer nytt grönt och friskt.... 


     

Ängsullen ser så mjuk och fluffig ut - sen tror jag det är nå´n sorts liljeblad som spretar mot ljuset....


     

Stannade och fotade fåren som stod i en klunga och väntade på order från en vallhund, som höll på att tränas.....


 

Blåklockor och prästkrakar står i full blom och även några klöverblommor hittade jag och plockade med mig hem.... Det finns ett överflöd av alla de växter.... Men blåklockor, prästkragar och klöver - det är en riktig sommarbukett för mig!!


Så har det hänt nå´t på min balkong!! En stilig björk ligger där och väntar på att få resas upp!! Den fick jag egentligen av Annsan och Harry i födelsedagspresent förra året! Men den blev inte nersågad förrän nyligen och Harry kom bärandes på den!! Den ska räcka ända från golv till tak och så har den ju lite pinnar kvar, där jag kan hänga en och annan blomampel - kanske.... Eller nå´t annat vackert jag hittar.... Annsan och Harry har nämligen en björk står i sitt sovrum! Och det tyckte jag var så häftigt, att jag önskade mig en oxå - men på balkongen istället....


Och på lördag blir det bröllop för Ankie och Stefan!!  Och fest efteråt vid deras boställe - för ca 50 personer!!! Men det får jag återkomma till senare..... 

  

 
 
Ingen bild

Lamberg

14 juni 2013 13:24

Åh, så många vackra bilder du visar! Visst är vår svenska sommar helt sagolikt vacker oavsett väder. Naturen är slösande rik med blommor och grönska. Det gäller att njuta av varje minut känns det som. Liljekonvaljerna blommar fortfarande i Dotterns trädgård, så man kan stoppa dit nosen ännu några dagar och bara njuta av doften - och nysa lite efteråt, förstås ;)Lupinerna kommer för fullt. Jag gillar din benämning på hundloka - naturens egen brodyrspets. Så fyndigt och talande. Precis så är det.

Det ska bli spännande att se hur det blir med din björkstam på balkongen. Jag tror att det blir jättefint.

Varm kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards