stinalill

Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Gissa lätt som en plätt

Av Stina - 8 juni 2009 22:25

Idag tänkte jag, att du ska få gissa lite! Vad är detta på bilderna ovan?? Ena bilden är framsida och den andra bilden är baksidan (eller tvärs om, om man vill det ;)). Den är ca 8 X 12 cm stor och dragkedja på ena kortsidan. Vad ska man ha den till tror du???


Dagen idag har varit väldigt låååång. Vaknade lika tidigt imorse - det var värken som väckte mig. Och när klockan var 8.00 var jag först på telefon till läkarstation. Det är inte illa pinkat för att vara jag..... Fick en tid till imorr´n kl 13.45 Dr Ola hade semester, så det blir en läkare från Turkiet. Nå´n cortisonspruta blir det inte den här gången i alla fall. För det måste vara minst tre månader emellan. Jag håller tummarna för att han hittar nå´t antiinflammatoriskt som funkar ihop med Waranet och hjärtsvikten....


Ja, ja det är inte lätt att reparera gamla tanter.... Kanske snart dax att ta fram rullatorn från källaren. Det tyckte sköterskan, som jag pratade med i telefon imorse. Men nej - det GÖR jag bara inte. Den tiden kommer säkert - men inte än :I


Imorr´n efter läkarbesöket ska jag iväg till Norberg och träffa Anita. Vi ska gå på Elsa Anderssons konditori och fika :) Med eller utan värk.....

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

9 juni 2009 00:01

Vad är för för liten sak du har gjort ? har funderat och funderat, det enda jag kan gissa på är ett fodral för en mobiltelefon :)

Jäkla pina så du inte kan fungera som du ska, att ständigt ha det så besvärligt och ont. Hoppas läkaren kan hjälpa dig i morgon.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annsan

9 juni 2009 17:45

Mitt förslag är att du fäster den på din högra hand och har den på när du blir förbannad och ska slå näven i bordet... Tjockleken på vadderingen avgör hur arg du tänker vara... ;) /kram Annsan

 
Svärson

Svärson

9 juni 2009 18:17

Trodde först det var en kudde du kunde spänna bakom rumpan så du kunde sätta dig när du ville, var du ville. Såg sedan hur liten den var och kom fram till att du spänner fast den bakom nacken så du kan lägga dig när du vill, var du vill..


Vad vinner jag?

http://erikibennarby.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

9 juni 2009 20:36

Hoppas jag vinner en Stina-gardin i blått hehehe. När får vi veta gåtans lösning ? väntar otåligt !
Kram

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards