stinalill

Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Seger, Julia och Oki Doki

Av Stina - 13 maj 2009 21:49

Visst är dom ståtliga allihopa!! På fotot är Seger inte riktigt fullvuxen ännu - det är taget för ca ett och ett halvt år sen. Ett riktigt energiknippe får man väl säga.... Och detsamma gäller tydligen för lilla Oki Doki. Han har börjat få tänder och använde dem på Johannas bak härom da´n!! Kul, kul va!!


Dagen idag har förflutit lugnt och stilla. Jag har gjort som tjuren Ferdinand - setat och luktat på blommorna ;) Ja så har jag pysslat om dom, vattnat, sått lite frön, delat på en S:t Paula som växte två i en kruka. Så nu har jag ännu en kruka, istället för att ta bort nå´n.... som jag egentligen skulle behövt gjort.... Jag får nog ta och såga upp och göra ännu ett fönster nå´nstans ;) Och på fredag ska Anita och jag åka till Plantagen i Västerås!! Men det blir BARA uteblommor då - även om jag kommer att gå runt och dregla på allt annat vackert oxå.....



 
 
Svärson

Svärson

13 maj 2009 22:21

Kortet på Jullan och Oki vann en fototävlig här om dagen.

http://erikibennarby.blogspot.com

 
pidan

pidan

14 maj 2009 08:57

Han har blivit riktigt kaxig oxå, sparkade mig häromdagen på låret.. Men han är söt ändå :D

http://www.pidan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

14 maj 2009 17:42

Vilka parhästar, men liten blir stor och snabbt går det. Så söt lilla voffsen är, ser ut att vara full i 17, men det hör åldern till. Härliga foton.
Det vill lätt bli för många växter, när man delar dom gammla, det går ju inte att slänga. Vet många som har satt en tjock glashylla en bit upp på fönstret och har växter och annat gulligt där, det är så fint, kanske något för dig så du slipper öppna flera fönster i lägenheten hehehe. Goda råd är inte dyra !
Kramelikram till dig vännen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lambergsfrua

lambergsfrua

15 maj 2009 16:44

Stort grattis till vinsten i fototävlingen- verkligen välförtjänt :)

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

18 maj 2009 18:15

Verkligen ett lyckat mor-å barn hästfoto! Är hunden möjligen en Hovawart? En trevlig ras.
Djur är livets krydda:)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards