stinalill

Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Sol och svensk flagga!

Av Stina - 17 april 2009 21:16

Idag har det varit en plats i solen! Så himmelskt skönt, att låta solen värma upp mig! Nästan alltid fryser jag om fossarna. Men i solen blir hela jag varm. Började oxå lyssna på en ny bok - vet inte riktigt om det var nå´t för mig. Men jag ska väl ge den en chans till. 


Så hittade jag ju min flagga i källaren. Den har alltså kommit upp på plats på balkongen idag! Den svenska flaggan tycker jag faktiskt är vacker! Men så är den ju blå också ;) och det gula betyder glädje för mig.... Men nå´n royalist kan jag inte kalla mig för precis. Kungahuset tycker jag nog skulle kunna avskaffas. Visst verkar kungafamiljen trevlig och så. Men det är allt en dyr reklam för Sverige, att försörja den familjen och hela staben runt omkring dom. Och välutbildade är dom ju allihop nu, så dom skulle väl kunna få nästan vilka jobb som helst. Tänk bara vad det kommande bröllopet kommer att kosta! Och det blir ju inte vilket sketet bröllop som helst!!


Solveig R överraskade mig med ett besök idag! Det var ju kul! Och äntligen blev jag så av med badrumsbyrån till henne. Ett sån´t där skåp, som man ställer under handfatet. Det fick ju inte plats här, så det var skönt, att Solveig kunde ta över det. En pryl mindre i källaren.


Tittade ner till Lotta en sväng här mot kvällningen. Med en ritning till mitt tilltänkta balkongbord. Det var bra, att få lite synpunkter före tillverkning. Och så kul att jag får lite uppgifter av dom oxå! Lägga upp en klänning till Lotta. Och sy en "bärkudde" till Lasse, att ha på axlarna, när han bär tungt. Roligt att jag kan vara till lite nytta för dom oxå.


Anita ringde idag oxå. Så vi ska först åka på hantverksmässa i Borlänge imorr´n. Och sen ska vi åka till Falun och se "Selmas kärlekar". Det kommer att bli en mastig dag skulle jag tro. Men som Lotta sa - söndag får bli vilodag, då jag får återhämta mig.....


Och inget litet föl har sett dagens ljus idag heller....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards