stinalill

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2008

Robotröster

Av Stina - 3 oktober 2008 10:54

Bara en snabbis - för idag åker jag till Ankie och hennes familj.


Igår vägrade internet att fungera. Jag satt tre timmar i telefon, först med Telia, sen med nå´t supportföretag "Sixel" sen med Telia igen. Och jag knappade och knappade på telefon och fick alla möjliga frågor från en robotröst, som jag inte begrep. "jag uppfattade inte ditt svar -var snäll och upprepa ditt svar." Till slut var jag färdig att börja lipa och skrek bara "hjälp" - hur jag än bar mig åt, så kom jag inte till en MÄNNISKA!! PÅ Telia kom jag efter mycket om och men fram till en, som gick att prata med. Men dom där Sixel borde upp på Plus-programmet, som ett hopplöst företag. Det är klart - dom slipper att supporta nå´n, när man aldrig kommer fram. En ny affärsidé kanske?? Supportföretag utan anställda med enbart en robotröst i telefon....


Men tänk - idag fungerade plötsligt eländet!! Utan att nå´n gjort nå´nting!! Datorer är som karlar - helt oberäkneliga!! Och jag begriper inte nå´nting - av varken karlar eller datorer.....


Men, som sagt - nu är det Glädjen nästa! Ha en skön helg!

 
 
Nettan

Nettan

3 oktober 2008 17:55

JAA; det där känner jag igen, jag blir "GALEN" när jag inte får prata med "någon". ha en skön fredag,
Nettan

http://nettanspyssel.blogg.se

 
Medrsenärska

Medrsenärska

3 oktober 2008 22:10

Hej Stinalill.
Håller med dig om robotröster de hatar jag. Varför måste all service bli bara sämre och sämre??

Vill också berömma ditt inlägg här under. klasskort och nerhasade underbyxor. Du var såå söt. Jag har funderat på att lägga ut ett klasskort också men eftersom jag skriver om oss (några stycken) så vet jag inte om det är så väl tänkt. vi får se.

Ha nu en bra helg du som inte förstår dig på varken "Sixel" eller karlar. Du ... man kan vara super bra för det!! Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

4 oktober 2008 11:35

Ringa i dag till myndigheter och cervisenheter är en plåga, man kan få sitta en hel timma med 60 före i kön, när man har försökt att uthärda väntan så faller man bort, tvi vale, avskyr sådant !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annsan

4 oktober 2008 19:48

Känns igen... Jag hade ombokat min mammografi och hade glömt skriva upp vilken tid. Gissa om man kunde få tag på en människa...! Nej; först läsa in meddelande på en telefonsvarare (och glöm för guds skull inte bort personnummer...) och sedan skall man välja ledig telefontid när dom ringer upp.. Jag säger bara SUCK !! /kram Annsan

 
Ingen bild

Synne

5 oktober 2008 15:35

Hej vännen.Jag har nu fått mina valpar och dom ligger ute på min blogg.små gryn blev det.Kram Synnöve

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards