stinalill

Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Tråksömnad

Av Stina - 10 juni 2008 20:17

Tack för kommentarer Annsan o Ida Pidan!!

I söndax tog jag mig till Norberg o hälsade på Anita - goa, goa Anita! Hon är det närmaste en mamma man kan va - eller kanske storasyster numera....  Var ner på Abrahamsgården o tittade snabbt på utställningen - ingen höjdare i min smak. Träffade däremot en gammal vikarie - gammal o gammal - han var väl nästan pöjk, när han vikkade. Och nu hade han fru o en son!! Jag gillade honom - han var - är - så varm o öppen.

Efter det tog jag mig en tur till Solveig, när j ändå var i faggorna. Fick en "dräkt" av henne - en liten "kavaj" och en lång kjol i linne i en helt underbar blå färg!! Så igår o idag har jag hållit på att sy om. Flyttat upp ärmarna, sytt in dem lite, sytt bystveck o sytt in i sidorna. Kjolen sprättade jag helt isär o har idag fått ihop den till ett par byxor istället. Därav rubriken - det ÄR inte roligt att sy om.... Hoppas jag blir nöjd med den - är inte riktigt färdig än. Dragkedja, linning och strykning kvar. Men det får bli imorrn. Sen kanske - kanske det blir en väska.....?? 

Jag förstår inte vilken lång framkörningstid jag har för att sätta igång med något. Det är höga trösklar innan jag kommer igång, det tar tid  - och det är ingen rolig tid - tungt o segt. Måste-tid. Vore ju mycket enklare, att bara göra det jag ska - på en gång - sen är det ju gjort..... Men min hjärna är inte med på det spåret.

Var ut o plockade en bukett med prästkragar o blåklockor igår. Då är det SOMMAR!! Buketten står i ett blått (så klart!!) Höganäskrus. Men nu måste det komma regn - det är så fruktansvärt torrt. Tur att man inte är hästbonde o bor på landet - med egen brunn - eller hur Ida?

Annars känner jag mig lite utan gnista idag. Men det måste väl finnas så´na dagar oxå. Och snart är det en ny dag igen - veckorna rusar iväg.

 
 
Ingen bild

Annsan

11 juni 2008 22:30

Måste du då....?? Sy om menar jag... Om det nu inte är roligt... Varför inte sy en väska på en gång..? :)

 
Ingen bild

Stinalill

13 juni 2008 19:28

Ibland måste man ju göra det där tråkiga för att nå ett mål man strävar efter - eller....?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards